SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook nie przedłuży nadawania dwóch trzecich programów newsowych na platformie Watch. Powodem słaba oglądalność

Facebook nie zamierza przedłużyć umów na nadawanie dwóch trzecich newsowych i publicystycznych programów obecnych na platformie Watch. Powodem decyzji jest niezadowalająca oglądalność tych audycji. W wypadku programów które pozostaną w ofercie Facebook zmniejszy swój udział finansowy w produkcji i będzie dzielił się z nadawcami przychodami reklamowymi.

Article

Platforma Facebook Watch została uruchomiona w ograniczonym stopniu w 2017 r. oferując treści wideo pochodzące od zewnętrznych producentów i nadawców. W sierpniu ub.r. Facebook Watch została udostępniona globalnie, a według danych z grudnia 2018 r. ma codziennie ponad 75 mln widzów na całym świecie.

W lipcu ub.r. Facebook rozpoczął realizację nowego projektu który w założeniach miał przyciągnąć do Watch nową kategorię odbiorców poszukujących w internecie rzetelnych newsów i materiałów publicystycznych na temat bieżących wydarzeń.

Facebook nawiązał współpracę z wieloma wydawcami, głównie z rynku amerykańskiego, wśród których znalazły się m.in. ABC News, CNN, Fox News, Mic, Quartz oraz Univision. W ramach umów serwis płaci mediom rocznie od 1 do 2 mln dol. za programy informacyjne nadawane raz w tygodniu oraz od 5 do 10 mln w ciągu roku za wiadomości emitowane na Watch codziennie.

Kontrakty zawierane przez Facebook z nadawcami miały w większości roczny termin obowiązywania. Teraz, jak wynika z informacji podanych przez serwis Digiday Facebook nie zamierza przedłużyć umów z wieloma producentami programów przygotowywanych z myślą o platformie Watch.

Choć serwis nie podał dokładnych liczb, to cytowane przez Digiday źródła mówią nawet o dwóch trzecich audycji które nie będą miały swojej kontynuacji. Nie wiadomo jednak którzy wydawcy znikną ze swoimi newsowym treściami z Watch.

W ogólnie sformułowanym komunikacie przedstawiciele Facebooka mówią jedynie o tym, że w rozwoju projektu nadszedł czas na to by omówić z wydawcami jego powodzenie i zaplanować ewentualne dalsze działania. Można jednak spodziewać się, że serwis zrezygnuje z tych pozycji, które nie zdobyły dostatecznej oglądalności u widzów.

Facebook zapowiada też, że zamierza zmienić model współpracy z mediami. Do tej pory finansował on produkcję konkretnych programów zabierając wszystkie przychody z nadawanych przy nich reklam. W przyszłości ma być inaczej – Facebook weźmie na siebie jedynie część kosztów produkcji, podzieli się za to z mediami dochodami pochodzącymi z reklam.

Przychód Facebooka sięgnął w IV kwartale 2018 r. 16,91 mld dol. To o 30 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (12,97 mld). Firma zanotowała zysk netto w wysokości 6,88 mld, w porównaniu do 4,27 mld dol. zysku w IV kwartale roku 2017 (+61 proc.). Z kolei w całym 2018 r. Facebook osiągnął 55,84 mld dol. przychodu, co oznacza wzrost o 37 proc. Zysk netto wzrósł z 15,93 do 22,11 mld dol. (+39 proc.).

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook nie przedłuży nadawania dwóch trzecich programów newsowych na platformie Watch. Powodem słaba oglądalność

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl