SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook nie przedłuży nadawania dwóch trzecich programów newsowych na platformie Watch. Powodem słaba oglądalność

Facebook nie zamierza przedłużyć umów na nadawanie dwóch trzecich newsowych i publicystycznych programów obecnych na platformie Watch. Powodem decyzji jest niezadowalająca oglądalność tych audycji. W wypadku programów które pozostaną w ofercie Facebook zmniejszy swój udział finansowy w produkcji i będzie dzielił się z nadawcami przychodami reklamowymi.

Article

Platforma Facebook Watch została uruchomiona w ograniczonym stopniu w 2017 r. oferując treści wideo pochodzące od zewnętrznych producentów i nadawców. W sierpniu ub.r. Facebook Watch została udostępniona globalnie, a według danych z grudnia 2018 r. ma codziennie ponad 75 mln widzów na całym świecie.

W lipcu ub.r. Facebook rozpoczął realizację nowego projektu który w założeniach miał przyciągnąć do Watch nową kategorię odbiorców poszukujących w internecie rzetelnych newsów i materiałów publicystycznych na temat bieżących wydarzeń.

Facebook nawiązał współpracę z wieloma wydawcami, głównie z rynku amerykańskiego, wśród których znalazły się m.in. ABC News, CNN, Fox News, Mic, Quartz oraz Univision. W ramach umów serwis płaci mediom rocznie od 1 do 2 mln dol. za programy informacyjne nadawane raz w tygodniu oraz od 5 do 10 mln w ciągu roku za wiadomości emitowane na Watch codziennie.

Kontrakty zawierane przez Facebook z nadawcami miały w większości roczny termin obowiązywania. Teraz, jak wynika z informacji podanych przez serwis Digiday Facebook nie zamierza przedłużyć umów z wieloma producentami programów przygotowywanych z myślą o platformie Watch.

Choć serwis nie podał dokładnych liczb, to cytowane przez Digiday źródła mówią nawet o dwóch trzecich audycji które nie będą miały swojej kontynuacji. Nie wiadomo jednak którzy wydawcy znikną ze swoimi newsowym treściami z Watch.

W ogólnie sformułowanym komunikacie przedstawiciele Facebooka mówią jedynie o tym, że w rozwoju projektu nadszedł czas na to by omówić z wydawcami jego powodzenie i zaplanować ewentualne dalsze działania. Można jednak spodziewać się, że serwis zrezygnuje z tych pozycji, które nie zdobyły dostatecznej oglądalności u widzów.

Facebook zapowiada też, że zamierza zmienić model współpracy z mediami. Do tej pory finansował on produkcję konkretnych programów zabierając wszystkie przychody z nadawanych przy nich reklam. W przyszłości ma być inaczej – Facebook weźmie na siebie jedynie część kosztów produkcji, podzieli się za to z mediami dochodami pochodzącymi z reklam.

Przychód Facebooka sięgnął w IV kwartale 2018 r. 16,91 mld dol. To o 30 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (12,97 mld). Firma zanotowała zysk netto w wysokości 6,88 mld, w porównaniu do 4,27 mld dol. zysku w IV kwartale roku 2017 (+61 proc.). Z kolei w całym 2018 r. Facebook osiągnął 55,84 mld dol. przychodu, co oznacza wzrost o 37 proc. Zysk netto wzrósł z 15,93 do 22,11 mld dol. (+39 proc.).

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook nie przedłuży nadawania dwóch trzecich programów newsowych na platformie Watch. Powodem słaba oglądalność

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl