Facebook stawia na technologie zwiększające ochronę prywatności

Facebook zapowiedział zbudowanie pakietu technologii zwiększających ochronę prywatności, które mają pozwolić na zminimalizowanie ilości danych osobowych przetwarzanych w celach reklamowych, a jednocześnie umożliwić kierowanie reklam do właściwych odbiorców oraz pozwolić na mierzenie efektywności kampanii reklamowych.

km
km
Udostępnij artykuł:

Jak informuje Facebook, aktualizacja istniejących rozwiązań jest związana z ewolucją przepisów dotyczących prywatności i zmian wprowadzanych przez firmy technologiczne. Firma zobowiązała się też do współpracy z branżą w celu wypracowania standardów określających nowe podejście do personalizacji.

W zeszłym roku, razem z  partnerami, Facebook rozpoczął testy rozwiązania Private Lift Measurement, które wykorzystuje technologię bezpiecznych obliczeń wielostronnych. Rozwiązanie to pozwala reklamodawcom na ocenę skuteczności ich kampanii przy jednoczesnym wdrożeniu dodatkowych warstw zabezpieczeń prywatności, które ograniczają ilość informacji widocznych dla reklamodawców lub Facebooka. Rozwiązanie będzie ogólnodostępne w przyszłym roku.

Ponadto, Facebook udostępnił swój system Prywatnych Rozwiązań Obliczeniowych na zasadach open source, tak aby każdy chętny mógł opracować narzędzia pomiarowe oparte na tej technologii.

Firma bada również zastosowanie funkcji uczenia się na urządzeniach (on-device learning), która może poprawić doświadczenia użytkowników dotyczące reklam poprzez przetwarzanie danych lokalnie na ich urządzeniach zamiast wysyłania ich do zdalnego serwera lub chmury.

Facebook zapowiedział także, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy zorganizuje serię wydarzeń edukacyjnych, podczas których będzie dyskutował z klientami, partnerami i przedstawicielami branży o nadchodzącej erze spersonalizowanych doświadczeń i proponowanych rozwiązaniach, które ma nadzieję z nimi rozwijać. Więcej szczegółów na temat tych wydarzeń ma pojawić się już wkrótce.

Z Facebooka regularnie korzysta na świecie ponad 2,8 mld użytkowników. W II kwartale br. Facebook osiągnął wzrost przychodów o 56 proc., do 29,08 mld dolarów i zysku netto z 5,18 do 10,39 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat