Facebook szykuje dodatkowe oznaczenia postów. Będą informować o treściach satyrycznych

Facebook rozpoczął testy nowego rozwiązania, które ma zapobiegać wprowadzaniu użytkowników w błąd. Serwis chce oznaczać dodatkowymi informacjami materiały będące na przykład satyrą czy treścią polityczną.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook szykuje dodatkowe oznaczenia postów. Będą informować o treściach satyrycznych

Facebook od lat niezmiennie deklaruje, że jego ambicją i troską jest walka z fake newsami oraz starania o wyraźne oddzielanie treści prawdziwych od fałszywych.

Okazuje się jednak, że pomimo rozmaitych zabiegów wielu użytkowników nie potrafi rozpoznać w swoich Newsfeedach m.in. treści o charakterze satyrycznym. Jako przykład mogą posłużyć posty publikowane przez serwis The Onion, które w założeniach często stanowią zamierzony żart. Jednak doświadczenia wskazują, że wielu użytkowników Facebooka traktuje materiały The Onion jako prawdziwe newsy i żywo reaguje na nie w komentarzach traktując serio wpisy o charakterze satyrycznym.

Nowe oznaczenia

Aby zaradzić wspomnianym problemom Facebook rozpoczął ograniczone testy nowego rozwiązania mającego dostarczyć użytkownikom dodatkowych informacji na temat potencjalnie ryzykownych postów.

W ramach testowanej opcji przy treściach satyrycznych w Newsfeedzie ma się pojawić oznaczenie „satyra”, z kolei np. wpisy o charakterze politycznym opatrzone zostaną napisem „oficjalne”.

Po kliknięciu na oznaczenie użytkownik będzie mógł zapoznać się z dodatkowymi informacjami wyjaśniającymi, dlaczego konkretny post został zakwalifikowany w określony sposób, a także zobaczyć dane dotyczące autora tej treści.

grafika

Na razie nie wiadomo czy i kiedy testowane przez Facebook rozwiązanie zostanie udostępnione szeroko w serwisie i czy okaże się skuteczne.

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem