Facebook szykuje dodatkowe oznaczenia postów. Będą informować o treściach satyrycznych

Facebook rozpoczął testy nowego rozwiązania, które ma zapobiegać wprowadzaniu użytkowników w błąd. Serwis chce oznaczać dodatkowymi informacjami materiały będące na przykład satyrą czy treścią polityczną.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook szykuje dodatkowe oznaczenia postów. Będą informować o treściach satyrycznych

Facebook od lat niezmiennie deklaruje, że jego ambicją i troską jest walka z fake newsami oraz starania o wyraźne oddzielanie treści prawdziwych od fałszywych.

Okazuje się jednak, że pomimo rozmaitych zabiegów wielu użytkowników nie potrafi rozpoznać w swoich Newsfeedach m.in. treści o charakterze satyrycznym. Jako przykład mogą posłużyć posty publikowane przez serwis The Onion, które w założeniach często stanowią zamierzony żart. Jednak doświadczenia wskazują, że wielu użytkowników Facebooka traktuje materiały The Onion jako prawdziwe newsy i żywo reaguje na nie w komentarzach traktując serio wpisy o charakterze satyrycznym.

Nowe oznaczenia

Aby zaradzić wspomnianym problemom Facebook rozpoczął ograniczone testy nowego rozwiązania mającego dostarczyć użytkownikom dodatkowych informacji na temat potencjalnie ryzykownych postów.

W ramach testowanej opcji przy treściach satyrycznych w Newsfeedzie ma się pojawić oznaczenie „satyra”, z kolei np. wpisy o charakterze politycznym opatrzone zostaną napisem „oficjalne”.

Po kliknięciu na oznaczenie użytkownik będzie mógł zapoznać się z dodatkowymi informacjami wyjaśniającymi, dlaczego konkretny post został zakwalifikowany w określony sposób, a także zobaczyć dane dotyczące autora tej treści.

grafika

Na razie nie wiadomo czy i kiedy testowane przez Facebook rozwiązanie zostanie udostępnione szeroko w serwisie i czy okaże się skuteczne.

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski