Facebook testuje płatny dostęp do zamkniętych grup

Facebook rozpoczął próby nowego rozwiązania, które ma ułatwić administratorom grup w serwisie wprowadzenie opłat za dostęp do zamkniętych społeczności. Firma tłumaczy, że dzięki temu użytkownicy prowadzący grupy będą mogli w większym stopniu zająć się ich jakością, przy okazji zarabiając na tym pieniądze.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook testuje płatny dostęp do zamkniętych grup

Na stronie internetowej Facebook wyjaśnia, że zjawisko płatnego dostępu do grup istnieje w serwisie od dłuższego czasu, nie było jednak do tej pory w żaden sposób uregulowane.

Administratorzy popularnych grup, np. takich w których można uzyskać unikalną wiedzę próbują samodzielnie monetyzować dostęp do nich tworząc specjalne „podgrupy”, w których udział jest uzależniony od opłaty subskrypcji na konto osoby zarządzającej konkretną społecznością. Taki sposób rodzi wiele trudności w obsłudze kwestii związanych z opłatami, co odbywa się kosztem czasu administratora i w konsekwencji odbija się negatywnie na jakości treści w danej grupie.

Aby temu zaradzić Facebook postanowił pilotażowo udostępnić wybranym administratorom zestaw narzędzi pozwalających im na przyjmowanie opłat subskrypcyjnych i zarządzanie tymi środkami. Użytkownicy mogą zaś w wygodny sposób dokonywać wpłat za pomocą mobilnej aplikacji Facebooka.

Dzięki temu, jak tłumaczy serwis osoby prowadzące grupy mogą skoncentrować się w pełni jedynie na rozbudowie i podnoszeniu ich atrakcyjności, na czym korzystają wszyscy użytkownicy należący do społeczności.

Facebook podkreśla, że obecnie testowany system jest podobny do tego, który serwis wprowadził w marcu br. dla twórców wideo pozwalając im na przyjmowanie datków od widzów. Według zapowiedzi po zakończeniu fazy testowej nowe rozwiązanie związane z płatnymi subskrypcjami zostanie ocenione przez administratorów grup i użytkowników i w zależności od tych ocen może zostać w przyszłości szeroko wprowadzone w serwisie. W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem