Facebook wprowadzi sklepy do WhatsAppa i na platformę Marketplace

Facebook zapowiedział, że w wybranych krajach sprzedawcy będą mogli sprzedawać swoje towary w sklepach na WhatsAppie oraz w sekcji Marketplace. Klienci zyskają z kolei więcej informacji o kupowanych produktach dzięki rozbudowaniu ocen i recenzji na Instagramie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook wprowadzi sklepy do WhatsAppa i na platformę Marketplace

Według Facebooka pandemia znacząco wpłynęła na zachowania zakupowe ludzi na całym świecie. Badania wskazują, że 1/3 klientów zamierza spędzać mniej czasu w sklepach stacjonarnych nawet po jej zakończeniu, a niemal 3/4 potwierdziło, że Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp są źródłem ich inspiracji zakupowych.

Sklepy w WhatsAppie i Marketplace

Teraz Facebook zapowiedział, że chce bardziej ułatwić użytkownikom odkrywanie i kupowanie w sklepach. Zgodnie z planem wkrótce firmy z wybranych krajów będą mogły zaprezentować swój sklep w aplikacji WhatsApp.

Ponadto w Stanach Zjednoczonych FB pozwoli firmom na wprowadzenie produktów ze sklepów do Marketplace, pomagając im dotrzeć do ponad 1 mld osób na całym świecie.

grafika

Facebook zaznacza, że klienci chcą czuć się pewnie przy dokonywaniu zakupów, dlatego dostarczy im więcej informacji przed zakupem. W ciągu najbliższych kilku miesięcy zostaną rozszerzone oceny i recenzje produktów w sklepach na Instagramie. Wkrótce pojawią się również zdjęcia i filmy wideo od społeczności.

Facebook zapowiedział też wprowadzenie rozwiązań reklamowych dla sklepów, które mają zapewnić unikalne doświadczenia związane z reklamami opartymi na preferencjach zakupowych użytkowników.

- Na przykład, testujemy możliwość wysyłania kupujących do miejsc, w których istnieje największe prawdopodobieństwo dokonania przez nich zakupu na podstawie ich zachowań zakupowych, takich jak wybrane produkty, które mogą Cię zainteresować w Sklepie lub na stronie internetowej firmy - informuje Facebook w komunikacie. - W przyszłości będziemy poszukiwać sposobów, aby pomóc markom jeszcze bardziej spersonalizować reklamy w Sklepach, zapewniając specjalne oferty lub promocje dla wybranych kupujących.

W pierwszym kwartale br. przychody Facebooka poszły w górę rok do roku o 48 proc. do 26,17 mld dolarów, a zysk netto - z 4,9 do 9,5 mld dolarów. Z jego platform miesięcznie korzysta już 3,45 mld użytkowników, a tylko z Facebooka - 2,85 mld.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych