SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook udostępnia Topic Data, pozwoli na przeszukiwanie prywatnych wiadomości

Facebook udostępnił reklamodawcom nowe narzędzie Topic Data, które pozwala na przeszukiwanie wzmianek na Facebooku o konkretnych produktach, także w prywatnych wiadomościach. - Nikt nie będzie miał dostępu do prywatnej części korespondencji użytkowników, ich prywatność jest bezpieczna - zapewnia Facebook.

Article

O wprowadzeniu Topic Data Facebook poinformował na swoim blogu. Według zapowiedzi narzędzie ma pozwalać na wyszukanie wszystkich informacji i wzmianek na temat konkretnego produktu w całym serwisie, także w wiadomościach użytkowników, które mają status prywatny.

W komunikacie Facebook przyznaje, że chce oddać w ręce reklamodawców możliwość analizowania tego, w jakim stopniu ich produkty i reklamy wpływają na użytkowników Facebooka i czy wybrana przez firmę forma komunikacji z odbiorcami jest skuteczna. W związku z tym Topic Data pozwoli między innymi na śledzenie komentarzy, wpisów i wiadomości wymienianych pomiędzy internautami według słów kluczowych. Możliwe ma być także (to wynik współpracy pomiędzy Facebookiem a firmą DataSift) sporządzanie rozmaitych statystyk dotyczących popularności danego produktu - na przykład zestawień demograficznych.

Facebook zastrzega, że z obszaru poszukiwań danych za pomocą Topic Data będą wyłączone wiadomości umieszczone na platformie Messenger, a informacje dostarczane reklamodawcom w żaden sposób nie pozwolą na zidentyfikowanie poszczególnych użytkowników serwisu.

Facebook zapowiada, że narzędzie Topic Data nie jest na razie powszechnie dostępne. Grupa jego odbiorców ogranicza się obecnie do wybranej grupy partnerów serwisu na obszarze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec grudnia 2014 r. wynosiła 1,39 miliarda (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook udostępnia Topic Data, pozwoli na przeszukiwanie prywatnych wiadomości

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Xpert
Analityka to podstawa. Udostępniona za darmo będzie sprzyjać zwiększaniu wydatków. To oznacza niestety początek końca dostawców zewnętrznych. Dzisiaj uderza to w fimy takie jak Brand24, jutro uderzy w model działalności Sotrendera.
10 8
odpowiedź
User
grzegorz targosz
Jeszcze rok, dwa i fejsbuk będzie nam robił kolonoskopię za pomocą kamerek internetowych ....
8 8
odpowiedź
User
Jakubczyk
"If the service is free, you are not the consumer. You are the product." Proste.
11 8
odpowiedź
User
lic
Co za chory pomysł !!! A co z ochroną prywatności ???
8 8
odpowiedź