Facebook udostępnia wydawcom możliwość pobierania opłat w Instant Articles

Facebook wprowadził dla wszystkich wydawców korzystających z platformy Instant Articles możliwość pobierania od czytelników opłat subskrypcyjnych. Każde medium ma swobodę wybrania modelu stosowanego przez siebie paywalla, a Facebook nie pobiera od przychodów wydawców żadnej prowizji. Z nowego narzędzia mogą korzystać także wydawcy w Polsce.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook udostępnia wydawcom możliwość pobierania opłat w Instant Articles

Platforma Instant Articles pozwalająca wydawcom na publikowanie treści w aplikacji Facebooka została po raz pierwszy zaprezentowana w maju 2015 r. Od tamtej pory serwis starał się przyciągnąć do tego rozwiązania jak najwięcej partnerów, jednak część wydawców z czasem nabrała wątpliwości czy korzystanie z Instant Artciles jest dla nich korzystne w dłuższej perspektywie.

Teraz Facebook poinformował że udostępnia wszystkim wydawcom korzystającym z Instant Articles (w tym także tym funkcjonującym w Polsce) funkcję płatnego dostępu do treści.

grafika

Według zapowiedzi w rękach mediów pozostaje decyzja o modelu oferowanej subskrypcji. Możliwe jest np. bezpłatne udostępnienie każdemu użytkownikowi określonej liczy publikacji w danym miesiącu bądź podział artykułów na dostępne dla wszystkich i zamknięte za paywallem.

grafika

Czytelnicy trafiający na płatny Instant Article zostają przeniesieni na stronę wydawcy, dzięki czemu zachowuje on pełną kontrolę nad ceną, planami subskrypcji i informacjami o czytelnikach. Facebook podkreśla, że nie pobiera żadnych opłat, a cały dochód z subskrypcji trafia bezpośrednio do wydawców.

grafika

W komunikacie Facebook przyznaje, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy prowadził intensywne testy nowego rozwiązania, w którym uczestniczyło ok. 40 wydawców. Zdaniem firmy w wyniku konsultacji udało się wypracować taką metodę działania mechanizmu, który jest najbardziej korzystny dla mediów.

W I kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 15 miliardów dolarów, a zysk netto sięgnął 2,4 miliarda dolarów. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,4 miliarda.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe