Facebook zmienia zasady zamieszczania reklam politycznych. W tle wybory w 2019 roku

Facebook zapowiedział, że przed zaplanowanymi na 2019 rok wyborami w niektórych krajach oraz w Unii Europejskiej zaostrzy regulamin zamieszczania w serwisie reklam o treści politycznej. Jednym z ograniczeń będzie możliwość prowadzenia krajowych kampanii jedynie przez lokalne podmioty. Ogłoszenia wyborcze mają być też całkowicie transparentne pod względem ich autorstwa i źródeł finansowania.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Plany dotyczące zmian w zasadach zamieszczania politycznych reklam przedstawiciele Facebooka ujawnili w rozmowie z Reutersem.

Kwestia transparentności ogłoszeń związanych z polityką i wyborami na Facebooku pojawiła się w 2017 r. gdy serwis został oskarżony o brak kontroli w tym obszarze. Zostało to wykorzystane przez inspirowane z Rosji grupy internetowych trolli, które wpływały na amerykańską opinię publiczną w trakcie kampanii prezydenckiej w USA wygranej przez Donalda Trumpa.

Reagując wówczas na zarzuty Mark Zuckerberg zapowiedział jawność wszystkich informacji dotyczących publikowanych na Facebooku reklam, w tym także treści o charakterze politycznym i wyborczym. W ślad za tym w połowie ub.r. serwis zaczął udostępniać specjalną sekcję w której użytkownicy mogą dowiedzieć się jakie reklamy zamieszcza konkretna strona.

Teraz Facebooka wyjaśnia, że zamierza podjąć kolejne działania zmierzające do tego by reklamy i ogłoszenia polityczne kierowane do użytkowników platformy były w pełni transparentne, zaś w okresie wyborczym w poszczególnych krajach i regionach jest szczególnie ważne, by internauci mogli kształtować swoje poglądy na podstawie rzetelnego i pozbawionego manipulacji przekazu.

Dlatego serwis wprowadzi m.in. mechanizm pozwalający na kupowanie ogłoszeń oraz kampanii politycznych jedynie lokalnym podmiotom zarejestrowanym w kraju w którym ukazują się te reklamy. Takie rozwiązanie wprowadzono już w Nigerii, w której 16 lutego br. mają się odbyć wybory prezydenckie. W kolejce czeka Ukraina, w planach jest też zastosowanie tego systemu w krajach unijnych przed wyborami do parlamentu europejskiego w maju br.  

Oprócz ograniczeń dotyczących podmiotów emitujących reklamy polityczne Facebook zapowiada także umieszczenie reklam wyborczych w otwartych zbiorach, które będzie mógł przeglądać każdy internauta.

W trzecim kwartale 2018 r. Facebook odnotował przychód na poziomie ponad 13,5 mld dol., a zysk netto wzrósł do ponad 5,1 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc wynosi blisko 2,3 mld.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali