Facebook zmienia zasady zamieszczania reklam politycznych. W tle wybory w 2019 roku

Facebook zapowiedział, że przed zaplanowanymi na 2019 rok wyborami w niektórych krajach oraz w Unii Europejskiej zaostrzy regulamin zamieszczania w serwisie reklam o treści politycznej. Jednym z ograniczeń będzie możliwość prowadzenia krajowych kampanii jedynie przez lokalne podmioty. Ogłoszenia wyborcze mają być też całkowicie transparentne pod względem ich autorstwa i źródeł finansowania.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Plany dotyczące zmian w zasadach zamieszczania politycznych reklam przedstawiciele Facebooka ujawnili w rozmowie z Reutersem.

Kwestia transparentności ogłoszeń związanych z polityką i wyborami na Facebooku pojawiła się w 2017 r. gdy serwis został oskarżony o brak kontroli w tym obszarze. Zostało to wykorzystane przez inspirowane z Rosji grupy internetowych trolli, które wpływały na amerykańską opinię publiczną w trakcie kampanii prezydenckiej w USA wygranej przez Donalda Trumpa.

Reagując wówczas na zarzuty Mark Zuckerberg zapowiedział jawność wszystkich informacji dotyczących publikowanych na Facebooku reklam, w tym także treści o charakterze politycznym i wyborczym. W ślad za tym w połowie ub.r. serwis zaczął udostępniać specjalną sekcję w której użytkownicy mogą dowiedzieć się jakie reklamy zamieszcza konkretna strona.

Teraz Facebooka wyjaśnia, że zamierza podjąć kolejne działania zmierzające do tego by reklamy i ogłoszenia polityczne kierowane do użytkowników platformy były w pełni transparentne, zaś w okresie wyborczym w poszczególnych krajach i regionach jest szczególnie ważne, by internauci mogli kształtować swoje poglądy na podstawie rzetelnego i pozbawionego manipulacji przekazu.

Dlatego serwis wprowadzi m.in. mechanizm pozwalający na kupowanie ogłoszeń oraz kampanii politycznych jedynie lokalnym podmiotom zarejestrowanym w kraju w którym ukazują się te reklamy. Takie rozwiązanie wprowadzono już w Nigerii, w której 16 lutego br. mają się odbyć wybory prezydenckie. W kolejce czeka Ukraina, w planach jest też zastosowanie tego systemu w krajach unijnych przed wyborami do parlamentu europejskiego w maju br.  

Oprócz ograniczeń dotyczących podmiotów emitujących reklamy polityczne Facebook zapowiada także umieszczenie reklam wyborczych w otwartych zbiorach, które będzie mógł przeglądać każdy internauta.

W trzecim kwartale 2018 r. Facebook odnotował przychód na poziomie ponad 13,5 mld dol., a zysk netto wzrósł do ponad 5,1 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc wynosi blisko 2,3 mld.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta