SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” i „Gazeta Wyborcza” najchętniej czytanymi dziennikami

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, a tuż za nim plasuje się „Gazeta Wyborcza” - wynika z badania PBC General za okres od czerwca do listopada 2014 roku.

Article

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od czerwca do listopada 2014 roku sięgało 11,30 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,14 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 0,84 pkt. proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,79 pkt. proc. do 7,98 proc. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 4,32 proc. osób. W porównaniu do okresu od maja do października 2013 roku jego wynik zmniejszył się o 1,03 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był piąty. Jego wynik czytelnictwa zmalał o 0,85 pkt. proc. do poziomu 2,78 proc.

Z kolei na piąte miejsce spadł dziennik „Metro” (Agora), którego czytelnictwo obniżyło się o 1,39 pkt. proc. do 2,44 proc.

Wiek: 15-75 lat

czerwiec 2014 : listopad 2014

czerwiec 2013 : listopad 2013

Tytuł

procent respondentów

Fakt

11,30%

12,14%

Gazeta Wyborcza

7,98%

9,77%

Super Express

4,32%

5,35%

Przegląd Sportowy

2,78%

3,63%

Metro

2,44%

3,83%

Rzeczpospolita

1,76%

2,36%

Dziennik Gazeta Prawna

1,54%

1,70%

Nasze Miasto

1,11%

1,25%

Sport

0,51%

0,62%

Gazeta Podatkowa

0,43%

0,65%

Puls Biznesu

0,17%

0,26%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,08%

0,16%


PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie sześć z dwunastu dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, jeden tytuł zanotował taki sam wynik, a pozostałe pięć odnotowało niższe wskaźniki. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Przegląd Sportowy”, „Metro”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Gazeta Podatkowa” i „Puls Biznesu”, takim samym - „Parkiet”, a niższym - „Fakt”, „Super Express”, „Rzeczpospolita”, „Nasze Miasto” i „Sport”.

Wiek: 16-59 lat

czerwiec 2014 : listopad 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

10,22%

Gazeta Wyborcza

8,19%

Super Express

3,89%

Przegląd Sportowy

3,08%

Metro

2,48%

Rzeczpospolita

1,75%

Dziennik Gazeta Prawna

1,69%

Nasze Miasto

1,09%

Gazeta Podatkowa

0,45%

Sport

0,43%

Puls Biznesu

0,18%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,08%

 



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2013 do listopada 2013 roku na losowej próbie 20 996 przypadków oraz od czerwca 2014 do listopada 2014 roku na losowej próbie 19 223 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 15 342 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakt” i „Gazeta Wyborcza” najchętniej czytanymi dziennikami

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hypothalamus
Jedno co moim zdaniem widać, to to, że prasa ma znikomą moc na kształtowanie opinii publicznej w tym kraju. Rozpoznawalność Rzepy czy DGP na poziomie 1 procenta z kawałkiem to przecież jakaś żenada. Po co to się w ogóle drukuje i dla kogo?
odpowiedź
User
ble_ble
Na szczęście w przypadku GW nie przekłada się to na wynik sprzedaży. Gdyby nie urzędy to już by jej nie było.
odpowiedź
User
j
Haha. Wyborczą czytają. Tylko nie kupują. Biedna Agora.
odpowiedź