SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” i „Newsweek” na godzinę uśmierciły gen. Jaruzelskiego

Serwis internetowy „Faktu” podał w środę rano, że gen. Wojciech Jaruzelski zmarł w warszawskim szpitalu. Informację powieliły inne media, w tym serwis „Newsweeka”. Wiadomość szybko jednak zdementowała rodzina Jaruzelskiego.

Article

Generał Wojciech Jaruzelski po przebytym udarze trafił w niedzielę na oddział intensywnej terapii jednego z warszawskich szpitali. O śmierci generała serwis „Faktu” poinformował w środę o godzinie 10.30 na swojej stronie internetowej w tekście „Zmarł Wojciech Jaruzelski. Czy Bóg mu wybaczy?”. Wiadomość tę za dziennikiem podał chwilę potem serwis Newsweek.pl (oba należą do Ringier Axel Springer Polska), a za nimi m.in. serwis „Super Expressu”, Bankier.pl i RMF FM.

Po godzinie obydwa serwisy usunęły teksty komunikujące o śmierci Jaruzelskiego. W kolejnym artykule Fakt.pl dementuje tę wiadomość i przeprasza rodzinę Wojciecha Jaruzelskiego za jej podanie.

- Wojciech Jaruzelski jednak żyje. Nie potwierdziły się nasze informacje uzyskane od osób zajmujących się generałem. Zaprzeczyła im rodzina. Przepraszamy bliskich generała za ich opublikowanie - napisano w tekście.

Redakcja tłumaczy się jednak, że wiadomość „pochodziła z wiarygodnego źródła”. - Jako dziennikarze nie możemy go ujawnić, chociaż tym razem zawiodło. Rodzina generała nie odbierała telefonów od naszych dziennikarzy - czytamy w artykule.

W sierpniu ub.r. serwis  „Newsweeka” podał informację o dymisji ówczesnego ministra finansów Jacka Rostkowskiego, którą po godzinie zdementował premier Donald Tusk (więcej na ten temat).

Publikacja nieprawdziwej informacji o śmierci Wojciecha Jaruzelskiego wywołała krytyczne opinie naTwitterze. - Rozumiem żart „Faktu”, ale „Newsweek” coraz mniej źródeł sprawdzonej szybkiej informacji. Poddaję się, usunąłem - napisał Jarosław Kuźniar, dziennikarz TVN24. - Grzegorz Jankowski powinien podać się do dymisji po takim numerze - skomentował Michał Majewski z „Wprost”. Jankowski jest redaktorem naczelnym „Faktu”.

Michał Wodziński (szef Fakt.pl) i Piotr Stasiak (szef Newsweek.pl) nie odpowiedzieli na razie na nasze pytania o tę sytuację.

W lutym br. Fakt.pl zanotował 2,98 mln użytkowników i 107,1 mln odsłon, a Newsweek.pl - 1,12 mln użytkowników i 9,3 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakt” i „Newsweek” na godzinę uśmierciły gen. Jaruzelskiego

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rydz
W końcu Niusłik znalazł się tam gdzie jego miejsce czyli z opiniotwórczym Faktem w jednym szeregu!
35 12
odpowiedź
User
Aga
RMF FM też podał taką informację.
27 9
odpowiedź
User
jak
Też bym od tych niemieckich wszy nie odbierał telefonów.
19 8
odpowiedź
User
qazaq
Radio RDC też podało. A Wanat chciała być taka opiniotwórcza
20 9
odpowiedź
User
jade
wielka kampania z gwiazdami i autorytetami, które szanująfakcik, miliony wydane i wszystko teraz w piach... ile jeszcze wtop gj i wodzyka zniesie axel, zanim ich usuną?
18 9
odpowiedź