SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” na czele czytelnictwa. „Przegląd Sportowy” z największym wzrostem w II półroczu 2015

Najchętniej czytanym dziennikiem ogólnopolskim w II półroczu ub.r. był „Fakt”, a na podium znalazły się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express” - wynika z najnowszego badania PBC.

Article

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od lipca do grudnia 2015 roku sięgało 10,93 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,20 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 0,27 pkt. proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa wzrósł w ciągu roku o 0,24 pkt. proc. do 8,37 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 3,96 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,41 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik czytelnictwa poszedł do góry o 0,63 pkt. proc. do poziomu 3,47 proc. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Pierwszą piątkę uzupełnia dziennik „Metrocafe.pl” (Agora), który jest nową odsłoną bezpłatnej gazety „Metro” ze zmienionym logiem i odświeżoną makietą pisma (więcej na ten temat). Jego czytelnictwo w II półroczu ub.r. zwiększyło się o 0,18 pkt. proc. do 2,43 proc.

Wiek: 15-75 lat

lipiec 2015 : grudzień 2015

lipiec 2014 : grudzień 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

10,93%

11,20%

Gazeta Wyborcza

8,37%

8,13%

Super Express

3,96%

4,37%

Przegląd Sportowy

3,47%

2,84%

Metrocafe (do 09.2015 Metro)

2,43%

2,25%

Dziennik Gazeta Prawna

1,60%

1,42%

Rzeczpospolita

1,54%

1,66%

Nasze Miasto

1,38%

0,95%

Sport

0,58%

0,53%

Puls Biznesu

0,26%

0,19%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,05%

0,07%

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali lipiec - grudzień 2015 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się o 0,65 pkt. proc. do 9,53 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (8,78 proc.; do góry o 0,49 proc.). Zaś na ostatnią lokatę podium awansował „Przegląd Sportowy”, który przed rokiem był czwarty (3,74 proc.; do góry o 0,66 proc.).

Warto dodać, że osiem tytułów w tym ujęciu miało większy wynik niż w grupie 15-75, a trzy dzienniki miały niższy udział.

Wiek: 16-59 lat

lipiec 2015 : grudzień 2015

lipiec 2014 : grudzień 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

9,53%

10,18%

Gazeta Wyborcza

8,78%

8,29%

Przegląd Sportowy

3,74%

3,08%

Super Express

3,59%

4,03%

Metrocafe (do 09.2015 Metro)

2,46%

2,27%

Dziennik Gazeta Prawna

1,83%

1,55%

Rzeczpospolita

1,59%

1,67%

Nasze Miasto

1,43%

0,96%

Sport

0,53%

0,45%

Puls Biznesu

0,32%

0,20%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,06%

0,07%

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca 2014 do grudnia 2014 roku na losowej próbie 19 318 przypadków oraz od lipca 2015 do grudnia 2015 roku na losowej próbie 10 009 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 342 i 7 841 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W grudniu 2015 roku badaniem PBC nie objęty został dziennik „Metrocafe.pl”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakt” na czele czytelnictwa. „Przegląd Sportowy” z największym wzrostem w II półroczu 2015

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl