„Fakt” nowym liderem w trzech województwach, a „Gazeta Wyborcza” - w dwóch

W pięciu województwach zmienili się liderzy czytelnictwa dzienników w okresie od listopada 2014 roku do kwietnia 2015 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

W województwie lubelskim z czwartego na pierwsze miejsce awansowała „Gazeta Wyborcza” (Agora), podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej najchętniej czytany był „Dziennik Wschodni” (Corner Media). „Gazeta Wyborcza” zanotowała wzrost wskaźnika czytelnictwa o 1,62 pkt. proc. do 9,53 proc., a „Dziennik Wschodni” w okresie od listopada 2014 roku do kwietnia 2015 roku nie został uwzględniony w badaniu.

Najchętniej czytanym dziennikiem w województwie mazowieckim również została „Gazeta Wyborcza”. Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej jednak zmniejszył się o 1,46 pkt. proc. i wyniósł 13,68 proc. Natomiast czytelnictwo będącego liderem rok temu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zmniejszyło się o 3,59 pkt. proc. do 12,02 proc.

W województwie podkarpackim z drugiego na pierwsze miejsce awansował „Fakt”, podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej najchętniej czytane były „Nowiny”. „Fakt” zanotował wzrost wskaźnika czytelnictwa o 0,81 pkt. proc. do 16,67 proc., a „Nowiny” straciły 5,01 pkt. proc. do 15,59 proc.

„Fakt” na pierwsze miejsce awansował również w województwie pomorskim, gdzie wyprzedził „Dziennik Bałtycki” (Polskapresse). „Fakt” zanotował jednak spadek wskaźnika czytelnictwa o 3,08 pkt. proc. (do 13,87 proc.), a „Dziennik Bałtycki” odnotował spadek wynoszący 5,28 pkt. proc. (do 13,66 proc.).

Najchętniej czytanym dziennikiem w województwie warmińsko-mazurskim został „Fakt”. Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej jednak zmniejszył się o 0,90 pkt. proc. i wyniósł zaledwie 5,92 proc. Natomiast dziennik „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Edytor) w najnowszej fali nie został uwzględniony w badaniu, a jego wynik w fali listopad 2013 - kwiecień 2014 wyniósł 24,37 proc. (wówczas tytuł ten był liderem).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/przeglad-sportowy-wyprzedzil-metro-fakt-na-czele-czytelnictwa ##

 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2013 do kwietnia 2014 roku oraz od listopada 2014 do kwietnia 2015 roku Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania.Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu