SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fakt.pl po krytyce usunął tekst o wrześniu ‘39 „Z płonącej Polski zmykali jak szczury!”. „Błąd techniczny”

W poniedziałek na portalu internetowym „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) pojawił się artykuł o ewakuacji polskiego dowództwa we wrześniu 2019 roku zatytułowany: „Z płonącej Polski zmykali jak szczury! Już o tym zapomnieliśmy?”. Skrytykował to m.in. polityk PiS Krzysztof Sobolewski. We wtorek po południu artykuł usunięto. - Wzmiankowany tekst pochodzi z wydania Faktu z 2014 roku. Autor tekstu nie pracuje już w redakcji. W internecie pojawił się wczoraj w wyniku błędu technicznego - tłumaczy redakcja „Faktu”.

Fragment usuniętego tekstu Fakt.plArticle

Artykuł był opatrzony zdjęciem marszałka Edwarda Rydza-Śmigłego, we wrześniu 1939 roku dowódcy polskich sił zbrojnych. W początkowej części tekstu, która zachowała się na screenach, opisano okoliczności jego ewakuacji z Polski, po tym jak 17 września nasz kraj zaatakowała Armia Czerwona.

We wtorek link do tekstu był widoczny na stronie głównej Onetu. Zwrócił na niego uwagę Krzysztof Sobolewski, szef komitetu wykonawczego Prawa i Sprawiedliwości.

- Korzeni niemieckich nie oszukasz, tradycja "Altonaer Nachrichten" zobowiązuje, nazwać to "szmatławcem", to tak jak obrazić "szmatławca"! Goebbels mógłby się zawstydzić. Przykład, jakie jest niemieckie spojrzenie na #1września  .... #wieszwięcej - napisał na Twitterze po godz. 12.

„Fakt” tłumaczy się błędem technicznym

Po godz. 14 do publikacji odniosła się redakcja „Faktu”. - Szanowny Panie, dziękujemy za zwrócenie uwagi. Wzmiankowany tekst pochodzi z wydania Faktu z 2014 roku. Autor tekstu nie pracuje już w redakcji. W internecie pojawił się wczoraj w wyniku błędu technicznego - napisała do Krzysztofa Sobolewskiego.

- Fakt upamiętnia rocznicę wybuchu II wojny światowej, chwaląc bohaterstwo naszych rodaków i podkreślając, jak heroiczna a zarazem osamotniona była Polska we wrześniu 1939 roku - dodała.

Na początku sierpnia ub.r. na Fakt.pl i stronie głównej Onetu ukazał się tekst „Oto najładniejsze dziewczyny Powstania Warszawskiego”. Po krytycznych komentarzach szybko został usunięty z obu portali. - Ten tekst nie powinien był się znaleźć na łamach Onetu - tłumaczy dyrektor programowy portalu Bartosz Węglarczyk.

Portal Fakt.pl w czerwcu br. zanotował 9,81 mln użytkowników i 100,4 mln odsłon (według badania Gemius/PBI). Na początku sierpnia wprowadzono w nim płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści.

Według danych ZKDP w czerwcu br. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” wyniosło 178 150 egz., o 14,75 proc. mniej niż rok wcześniej (według danych ZKDP).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Fakt.pl po krytyce usunął tekst o wrześniu ‘39 „Z płonącej Polski zmykali jak szczury!”. „Błąd techniczny”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
poPO
Jak można się co chwile "mylić" w każdą ważną rocznicę obchodzoną w Polsce??
odpowiedź
User
Ktoś
Przecież wszyscy wiedzą, że oddalili się z godnością na z góry upatrzone pozycje.
odpowiedź
User
Repolonizacjusz
Jak można się co chwile "mylić" w każdą ważną rocznicę obchodzoną w Polsce??

Dobre pytanie.
odpowiedź