SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” powiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą” (raport o czytelnictwie dzienników)

„Fakt” pozostaje najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce, zwiększając przewagę nad „Gazetą Wyborczą” - wynika z badania PBC General za okres od lutego do lipca 2014 roku, zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od lutego do lipca 2014 roku sięgało 13,36 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,71 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 1,65 pkt. proc.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,94 pkt. proc. do 9,34 proc. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 5,10 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,27 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się dziennik „Metro” (Agora), którego wynik czytelnictwa zmalał o 0,83 pkt. proc. do poziomu 3,55 proc.

Wiek: 15-75 lat

luty 2014 : lipiec 2014

luty 2013 : lipiec 2013

Tytuł

procent respondentów

Fakt

13,36%

11,71%

Gazeta Wyborcza

9,34%

11,28%

Super Express

5,10%

5,37%

Metro

3,55%

4,38%

Przegląd Sportowy

3,26%

3,46%

Rzeczpospolita

2,28%

3,01%

Dziennik Gazeta Prawna

1,77%

1,97%

Nasze Miasto

1,41%

-

Gazeta Podatkowa

0,58%

0,66%

Sport

0,52%

0,50%

Puls Biznesu

0,24%

0,36%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,10%

0,20%


PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie dziewięć z 12 dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy odnotowały niższe wyniki. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Nasze Miasto”, „Gazeta Podatkowa”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, a niższym - „Fakt”, „Super Express” i „Sport”.

Wiek: 16-59 lat

luty 2014 : lipiec 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

12,25%

Gazeta Wyborcza

9,54%

Super Express

4,75%

Metro

3,85%

Przegląd Sportowy

3,50%

Rzeczpospolita

2,33%

Dziennik Gazeta Prawna

1,93%

Nasze Miasto

1,44%

Gazeta Podatkowa

0,63%

Sport

0,39%

Puls Biznesu

0,27%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,12%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2013 do lipca 2013 roku na losowej próbie 20 537 przypadków i w okresie od lutego 2014 do lipca 2014 roku na losowej próbie 20 970 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 615 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Fakt” powiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą” (raport o czytelnictwie dzienników)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polacy
Ta tendencyjna Wybiórcza jeszcze ciągnie? Gazecie władzy wszystkiego najgorszego!
odpowiedź
User
prosemita
Niemcy zakasowali Eskimosów. He he he he
odpowiedź
User
fakt
ale jak ten fakt do góry idzie. to jest trochę podziw
odpowiedź