SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” przeprasza Romana Giertycha za zmanipulowany wywiad z prof. Bartoszewskim

We wtorek w „Fakcie” i na portalu Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) opublikowano przeprosiny kierowane do Romana Giertycha za wywiad z Władysławem Bartoszewskim, w którym naruszono dobra osobiste byłego ministra edukacji. Profesor miał nazwać go „człowiekiem skompromitowanym”.

Roman Giertych, PAP / Rafał Guz Article

Przeprosiny to efekt niedawnego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie, który odrzucił apelację Ringier Axel Springer Polska i utrzymał decyzję sądu pierwszej instancji.

Giertych pozwał „Fakt” za wywiad, jaki dziennikarka Katarzyna Jachowicz przeprowadziła z prof. Władysławem Bartoszewskim. Rozmowa ukazała się na łamach gazety 6 września 2012 roku. Dziennikarka rozmawiała z byłym ministrem spraw zagranicznych na temat ewentualnego powrotu Romana Giertycha do polityki. Zdaniem Romana Giertycha, tekst naruszał jego dobra osobiste, a słowa Bartoszewskiego zostały zmanipulowane (więcej na ten temat).

Wydawnictwo nie zdecydowało się na wniesienie o kasację wyroku do Sądu Najwyższego. W konsekwencji w ramach wykonania wyroku oświadczenie z przeprosinami zostało opublikowane w dzienniku „Fakt” oraz na stronie głównej serwisu Fakt.pl, gdzie będzie emitowane przez siedem dni.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki

- Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. przeprasza Pana Romana Giertycha za to, że naruszyła jego dobra osobiste w ten sposób, że opublikowała w Gazecie Codziennej Fakt oraz w prowadzonym przez siebie serwisie internetowym www.fakt.pl nieprawdziwe informacje, jakoby prof. Władysław Bartoszewski stwierdził, iż Roman Giertych głosi, lub przyczynił się do krzewienia nastrojów antysemickich i ksenofobicznych i w związku z tym jest człowiekiem skompromitowanym. Powyższe oświadczenie publikujemy w wyniku przegranego procesu sądowego. Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. - napisano w oświadczeniu.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Faktu” w październiku br. wyniosła 323 216 egz. (zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich). Z kolei serwis Fakt.pl zanotował w październiku 4 mln użytkowników i 182,7 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz szczegóły).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakt” przeprasza Romana Giertycha za zmanipulowany wywiad z prof. Bartoszewskim

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
:P-
A nie dalo sie mniejszej wielkosci fontem, do tego np. windings?
11 9
odpowiedź