„Fakty” TVN liderem serwisów informacyjnych, „19.30” na drugim miejscu. A gdzie Republika?

Na czele najpopularniejszych programów informacyjnych zmian nie ma. Liderem w czerwcu br. z ponad 2,1-mln widownią były „Fakty” TVN, a drugie miejsce zajęła emitowana w TVP „19.30”. Oba zwiększyły widownię względem czerwca ub.r. Największy wzrost, wynoszący aż 127 proc., zanotował program „Dzisiaj” nadawany w Republice.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
„Fakty” TVN liderem serwisów informacyjnych, „19.30” na drugim miejscu. A gdzie Republika?
"Fakty" od połowy kwietnia br. mają nowe studio

Nadawane o 19.00 TVN i TVN24 BiS „Fakty” we czerwcu br. oglądało średnio 2,1 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 20,71 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 4,07 proc. widzów. Średnia oglądalność „Faktów” w TVN w zeszłym miesiącu wyniosła 1,81 mln widzów, a w TVN24 BiS - 290 tys.

Na drugim miejscu znalazł się serwis „19.30”. Jego średnia widownia w Jedynce, TVP Info i TVP Polonia w porównaniu do nadawanych rok temu „Wiadomości” wzrosła o 3,9 proc. W czerwcu br. program gromadził przed telewizorami 1,44 mln osób (1,16 mln w TVP1, 210 tys. w TVP Info i 70 tys. w TVP Polonia). Udział serwisu wyniósł 13,90 proc.

“Teleexpress" i “Wydarzenia” ze spadkami widowni

Trzeci był nadawany o 17.00 „Teleexpress” z 1,37 mln widzów (960 tys. osób oglądało go w TVP1, 360 tys. w TVP Info i 50 tys. w TVP Polonia). To o 10,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Udział programu wyniósł 17,73 proc.

Niżej znalazły się "Wydarzenia", nadawane w Polsacie i Wydarzeniach 24 o 18.50, i gromadzące łącznie 1,26 mln oglądających. To o 3,6 proc. mniej niż rok temu, gdy serwis nadawano też w Polsat News. 

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący aż 127 proc., zanotował serwis “Dzisiaj” Republiki, pokazywany o 19.00. Oglądało go w zeszłym miesiącu 930 tys. widzów. Z kolei „wPolsce24 Wiadomości” przyciągały do stacji wPolsce24 170 tys. osób (rok wcześniej nie były emitowane, bo weszły na antenę we wrześniu).

„Wydarzenia” wyżej niż „19.30” w grupie komercyjnej

W grupie komercyjnej osób w wieku od 16 do 49 lat liderem też były “Fakty”, gromadzące na antenach TVN i TVN24 BiS, średnio 670 tys. widzów. Drugie miejsce zajęły “Wydarzenia”, nadawane w Polsacie i Wydarzeniach 24, z widownią wynoszącą 420 tys. osób. 

Dalej znalazł się serwis “19.30” z 310 tys. oglądających w TVP1, TVP Info i TVP Polonia. Czwarty był też nadawany na tych stacjach „Teleexpress” (250 tys. widzów).

Kolejne miejsca zajęły „Dzisiaj” w TV Republika (130 tys. widzów) oraz „wPolsce24 Wiadomości” (30 tys.).
 
W zestawieniu ujęliśmy najważniejsze programy informacyjne na głównych antenach i w stacjach informacyjnych. Prezentowane dane Nielsen Audience Measurement obejmują oglądalność poza domem. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu