SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Filmweb ze wzrostem wpływów o 6 proc. i 3,5 mln zł zysku. Szykuje wersje zagraniczne

W ub.r. Filmweb osiągnął wzrost przychodów o 6 proc. do 16,23 mln zł oraz 3,52 mln zł zysku netto (wobec 3,87 mln zł rok wcześniej). Serwis zarabia prawie wyłącznie na reklamach, przygotowuje swoje wersje zagraniczne.

Artur Gortych Article

Przychody sprzedażowe Filmwebu zwiększyły się o 6,1 proc. - z 15,3 mln zł w 2017 roku do 16,24 mln zł w ub.r. Natomiast wynik ze zmiany stanu produktów pogorszył się z 8,2 do -5,2 tys. zł.

Mniej z reklam bezpośrednio, więcej za pośrednictwem brokerów

Prawie wszystkie wpływy serwisu pochodzą z reklam. W skali roku przychody reklamowe osiągane bezpośrednio zmalały z 5,36 do 4,5 mln zł, a te realizowane za pośrednictwem agencji i domów mediowych wzrosły z 9,51 do 11,38 mln zł.

Filmweb jest zdecydowanie najpopularniejszym serwisem o filmach i serialach. Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. zanotował 6,96 mln realnych użytkowników i 136,65 mln odsłon. - W 2018 Filmweb zgodnie z filozofią mobile first rozwijał wersję mobilną serwisu, tak aby była atrakcyjna i dawała użytkownikom wygodny dostęp do wszystkich kluczowych informacji oraz funkcji, jakie dostępnych na Filmwebie - opisano w sprawozdaniu z działalności serwisu.

Z kolei pozostałe przychody witryny zmniejszyły się rok do roku z 423,2 do 354,6 tys. zł. Na początku br. wprowadzono w niej płatną opcję Filmweb+, w ramach której użytkownik może przeglądać serwis bez reklam oraz korzystać z 15 proc. zniżki w kinach Multikino. Taka możliwość kosztuje to od 3,25 do 3,90 zł miesięcznie. - Pozwala także zintensyfikować działania na rzecz ograniczenia adblocków, a w przyszłości - zdywersyfikować źródło przychodów portalu dzięki sprzedaży abonamentów - skomentowano w sprawozdaniu.

Łączne przychody Filmwebu z zagranicy wzrosły z 631,3 do 814,9 tys. zł.

Koszty wzrosły w związku ze zmianą biura

Koszty operacyjne serwisu wyniosły w ub.r. 11,9 mln zł. Zwiększyły się znacznie mocniej od wpływów - o 13,6 proc. z 10,47 mln zł.

Wydatki na usług obce, stanowiące zdecydowaną większość nakładów serwisu, poszły w górę o 1,6 proc. - z 7,93 do 8,06 mln zł, natomiast na wynagrodzenia - aż 46,6 proc., z 1,29 do 1,9 mln zł. Firma na koniec ub.r. zatrudniała 18 pracowników etatowych, a w całym roku współpracowała z 54 osobami w ramach umów cywilnoprawnych. To dużo więcej niż rok wcześniej, kiedy zatrudnienie stałe wynosiło 10,3 etatów, a liczba współpracowników - 31.

Ponadto koszty zużycia energii podskoczyły z 221,5 do 383,2 tys. zł, a amortyzacji - z 478 do 845 tys. zł. W sprawozdaniu wzrost kosztów uzasadniono przeprowadzką do nowego biura, która pociągnęła za sobą inwestycje.

W konsekwencji zmalały wskaźniki rentowności Filmwebu. Zysk sprzedażowy spadł z 4,84 do 4,33 mln zł, zysk operacyjny - z 4,8 do 4,38 mln zł, zysk brutto - z 4,82 do 4,42 mln zł, a zysk netto - z 3,87 do 3,52 mln zł. W ub.r. firma zapłaciła 894,7 tys. zł podatku dochodowego, wobec 958,5 tys. zł rok wcześniej.

Filmweb chce wyjść za granicę, zysk na dywidendę

- Nacisk na budowanie marki, rozwijanie kompetencji redakcyjnych, sprzedażowych oraz dbanie o rozwój produktu, a także jego atrakcyjność dla użytkowników spowodowały, że rok 2018 Filmweb może zaliczyć do udanych - skomentowały władze witryny w sprawozdaniu z działalności. - Serwis utrzymał dynamikę wzrostu przychodów gotówkowych i mimo dużych kosztów związanych z inwestycjami zachował zysk na niewiele niższym poziomie niż w roku poprzednim. Liczymy, że inwestycje oraz zebrane doświadczenie pozwolą nam w najbliższym czasie przeszczepić polski sukces Filmwebu na zagraniczne rynki - zapowiedziano.

Nie podano żadnych szczegółów na ten temat. Zaznaczono jedynie, że serwis „cały czas inwestował w rozwój produktu i przygotowywanie do stworzenia w nadchodzących latach innych wersji językowych”.

Pod koniec ub.r. formalnie zmienił się właściciel Filmwebu - 100 proc. jego udziałów od swojej żony Izabelli przejął Artur Gortych, założyciel i prezes firmy.

Pod koniec czerwca Gortych na walnym zgromadzeniu udziałowców zdecydował, że zeszłoroczny zysk spółki zostanie mu wypłacony jako dywidenda. Podzielono ją na dwie transze: 2 mln zł do 15 lipca i 1,52 mln zł do 15 września.

W ub.r. aktywa trwałe Filmwebu zwiększyły się z 3,03 do 4,58 mln zł (głównie ze względu na wzrost innych wartości niematerialnych i prawnych z 1,12 do 2,42 mln zł), a aktywa obrotowe zmalały z 8,76 do 7,9 mln zł (bo firma na koniec ub.r. miała na kontach 2,32 mln zł, a rok wcześniej 4,77 mln zł).

Natomiast zobowiązania i rezerwy na nie zwiększyły się z 3,78 do 4,82 mln zł. Firma nie miała do spłaty żadnych kredytów, pożyczek ani obligacji, natomiast jej kapitały własne zmalały w skali roku z 8,01 do 7,67 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Filmweb ze wzrostem wpływów o 6 proc. i 3,5 mln zł zysku. Szykuje wersje zagraniczne

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Uchwyt
Witryna jest oczywiście super, lecz tak zasr...wa wyniki Google, że aż odstrasza człowieka od klikania
1 1
odpowiedź
User
Ariadna
Filmweb przegrywa z IMDB na każdym polu.
Wersje inne niż polska nie mają większych szans na sukces.
57 2
odpowiedź
User
D
Może to pora na zrobienie działającej aplikacji i naprawienia strony? Pomijając już to jak bardzo jest zasyfiona reklamami na które praktycznie użytkownik jest skazany, to aplikacja jest okrojona o połowę funkcji, a te istniejące w połowie nie działają.
9 1
odpowiedź
User
Apaaa
Aplikacja jest usunięta z gplay, wycofali ją. Ci co mają to tylko dlatego, że mieli zainstalowaną. Połowa rzeczy w niej nie działa.
1 0
odpowiedź