SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Player z mniejszą stratą do Disney+ i HBO Max, Prime Video przed Canal+ online

We wrześniu wraz ze startem jesiennych ramówek telewizyjnych duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Player, TVP VOD i Polsat Box Go. Dużo zyskał też Prime Video, wyprzedzając Canal+ online, natomiast Disney+ i HBO Max nadal miały więcej użytkowników niż Player.

Article

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl zdecydowanym liderem polskiego rynku VoD i streamingu wideo pozostaje Netflix. We wrześniu br. platformę, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 12,21 mln użytkowników, czyli 41,13 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.

Kolejne trzy platformy miały powyżej 4 mln użytkowników. Disney+, dostępny u nas od połowy czerwca br., zanotował 4,42 mln odwiedzających, 14,88 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 29 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a HBO Max, który w marcu br. pojawił się w miejsce HBO - 4,15 mln internautów, 13,99 proc. zasięgu oraz godzinę, 54 minuty i 44 sekundy średniego czasu korzystania.

Natomiast Playera (należącego do TVN Warner Bros. Discovery) odwiedziło 4,14 mln internautów (dało to 13,95 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 godziny, 33 minuty i 22 sekundy.

Niżej są inne platformy należące do nadawców i operatorów telewizyjnych. TVP VOD miała 3 mln użytkowników, 10,11 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 54 minuty i 54 sekund średniego czasu korzystania, Canal+ online - 2,57 mln internautów, 8,67 proc. zasięgu oraz godzinę, 36 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Polsat Box Go - 2,51 mln użytkowników, 8,47 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 39 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania.

W rankingu oprócz Netflixa, Disney+ i HBO Max jest jeszcze jedna globalna platforma - Prime Video oferowane w ramach usługi subskrypcyjnej Amazon Prime z nielimitowanymi dostawami zakupów, obecnej w Polsce od roku. We wrześniu Prime Video przyciągnęło 3 mln polskich internautów (co dało 10,12 proc. zasięgu), każdego średnio na 46 minut i 59 sekund.

Zestawienie zamykają witryny dwóch polskich wydawców. Portal WP, którego w kategorii streamingu wideo reprezentuje głównie platforma WP Pilot, zanotował 2,41 mln użytkowników, 8,12 proc. zasięgu oraz 48 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania, a CDA Premium - 2,11 mln odwiedzających, 7,11 proc. zasięgu oraz 34 minuty i sekundę przeciętnego czasu korzystania.

W zestawieniu są dane dotyczące użytkowników, czyli wszystkich internautów, którzy w ciągu miesiąca odwiedzili daną platformę, nawet jeśli zajrzeli na nią na krótko, np. po kliknięciu w reklamę. Dana dotyczące liczby sprzedanych subskrypcji w Polsce regularnie podaje jedynie notowany na warszawskiej giełdzie właściciel CDA Premium - na koniec czerwca platforma miała sprzedanych 422,8 tys. subskrypcji, co wobec 466,8 tys. kwartał wcześniej oznacza spadek o 9,5 proc.

Z kolei prezes Wirtualnej Polski w niedawnym komunikacie stwierdził, że z oferty subskrypcyjnej WP Pilot korzysta obecnie ponad 200 tys. osób.

W porównaniu z sierpniem duże wzrosty osiągnęły platformy nadawców telewizyjnych, na co wpłynął start jesiennych ramówek. Player zyskał 1,18 mln internautów oraz 34 minuty i 47 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 39,9 i 29,3 proc. w górę).

W efekcie zmniejszył stratę zasięgową do Disney+ i HBO Max. Na tej pierwszej platformie przy wzroście liczby użytkowników o 621,3 tys. (16,4 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 41 minut i 21 sekund (21,7 proc.), a na drugiej ubyło 335,7 tys. internautów (7,5 proc.) oraz 11 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania (9,1 proc.).

TVP VOD zanotowało wzrost o 848,4 tys. odwiedzających (39,4 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o godzinę, 16 minut i 49 sekund (30,5 proc.), a Polsat Box Go zyskał 1,27 mln użytkowników (101,7 proc.) oraz godzinę, minutę i 52 sekundy średniego czasu (63,6 proc.). Dla tej drugiej platformy skok popularności miał też negatywne konsekwencje - w połowie września tylu internautów chciało tam obejrzeć hitowy mecze Ligi Mistrzów z udziałem Roberta Lewandowskiego, że witryna zanotowała duża awarię.

Z kolei na Prime Video przy wzroście liczby użytkowników o 761,6 tys. (33,9 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał o 3 minuty i 42 sekundy (7,3 proc.). Platforma pod względem zasięgu wysunęła się nad Canal+ online, gdzie liczba odwiedzających zmniejszyła się o 235,9 tys. (8,4 proc.), a przeciętny czas korzystania o 42 minuty i 2 sekundy (30,3 proc.).

WP Pilot zyskał 456,2 tys. internautów (23,3 proc.) oraz 5 minut i 14 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego (12,1 proc.). Spadki zanotowały natomiast pierwsza i ostatnia platforma w rankingu. Netflix stracił 521,5 tys. użytkowników (4,1 proc.) oraz 8 minut i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania (2,5 proc.), a CDA Premium - 247,5 tys. (10,5 proc.) oraz 13 minut i 9 sekund średniego czasu korzystania (27,9 proc.).

Dołącz do dyskusji: Player z mniejszą stratą do Disney+ i HBO Max, Prime Video przed Canal+ online

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
O5
Mnie w Playerze denerwuje kiepska jakość techniczna (obraz, dźwięk) czy telewizji na żywo (TVN jest wyraźnie gorszej jakości niż z kablówki czy tvsat). Appka (szczególnie autorska kontrolka odtwarzacza) pozostawia wiele do życzenia.
6 0
odpowiedź
User
Minus
Niestety ake gilmy Disney z polskim dabbingiem bez opcji wyboru lektora to dramat albo opcja tylko dla dzieci. Nie da sie tego oglądać slyszac dxiecinne głosiki. Do bajek Ok ale nie do filmów
9 0
odpowiedź
User
ll
Canal+ strasznie w dół, ale technologicznie to tragedia a programowo słabe.
9 5
odpowiedź