Finał Ligi Mistrzów z większą widownią telewizyjną niż Super Bowl

Finał piłkarskiej Ligi Mistrzów UEFA pokonał Super Bowl jako najchętniej oglądane telewizyjne wydarzenie sportowe na świecie.

km / km / km
km / km / km
Udostępnij artykuł:

Z badania opracowanego przez firmę Initiative Futures Sports and Entertainment wynika, że bezpośrednią transmisję z rozegranego 27 maja zeszłego roku finału Ligi Mistrzów pomiędzy Barceloną a Manchesterem United obejrzało średnio 109 milionów widzów na całym świecie.

Dla porównania finał ligi futbolu amerykańskiego NFL (Pittsburgh Steelers - Arizona Cardinals, 1 luty 2009 r.), przyciągnął średnio przed telewizory 106 milionów odbiorców.

Przewaga piłkarskiego pojedynku była zdecydowanie większa jeśli chodzi o liczbę widzów, którzy obejrzeli na żywo przynajmniej część danego wydarzenia. Finał Ligi Mistrzów miał tutaj 206 milionów, a Super Bowl 162 miliony widzów.

Pierwszą piątkę najchętniej w 2009 roku oglądanych wydarzeń sportowych w telewizji uzupełniły: wyścig Formuły 1 o Grand Prx Bahrajnu (średnio - 54 mln widzów; przynajmniej część - 115 mln),finałowy bieg na 100 metrów podczas lekkoatletycznych Mistrzostw Świata (33 mln; 95 mln) oraz finał tenisowego turnieju w Wimbledonie Federer - Roddick (29 mln; 89 mln).

źródło: The Independent

km / km / km
Autor artykułu:
km / km / km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu