SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

FlixBus Polska: 2 mln pasażerów w br., będzie nowa siatka połączeń

W pierwszym półroczu br. FlixBus przewiózł w Polsce ok. 2 mln pasażerów, nawiązując współpracę z 11 partnerami autobusowymi. Operator ogłosił także nową siatkę połączeń, która obejmie około 130 kierunków w kraju i za granicą. Pierwsze nowe połączenia mają ruszyć od 28 czerwca br.

Article

Flixbus, operator połączeń autobusowych zapowiedział, że rusza z siatką nowych kierunków: zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. To w sumie 130 destynacji, pośród których mają znaleźć się największe polskie miasta, takie jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań czy Trójmiasto, ale również małe miejscowości, dotychczas słabo skomunikowane, jak na przykład Grudziądz, Mława czy Busko-Zdrój.

-  Nowe połączenia FlixBusa w Polsce będzie realizować 18 lokalnych partnerów autobusowych. Tylko w tym roku, autokary w barwach FlixBusa pokonają w Polsce około 30 milionów kilometrów - komentuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska.

FlixBus ma 30 zezwoleń na nowe połączenia

Siatka połączeń FlixBusa zakłada, że centra przesiadkowe znajdą się w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu, skąd pasażerowie w ramach jednego biletu będą mogli przesiąść się i udać w dalszą podróż do wielu miast Polski czy Europy. Idea ta uwzględnia też włączanie do systemu połączeń przystanków na lotniskach. W polskiej siatce kierunków znajdą się nowe przystanki na lotniskach w Modlinie (Warszawa), Balicach (k. Krakowa) i Pyrzowicach (k. Katowic), a także w Wiedniu (Flughafen Wien). W marcu tego roku FlixBus uzupełnił już swoją ofertę o przystanek na lotnisku we Wrocławiu.

Do tej pory FlixBus Polska otrzymał ponad 30 zezwoleń na uruchomienie nowych połączeń. Na ich podstawie, trasy z nowej oferty będą stopniowo uruchamiane w kolejnych tygodniach i włączane na bieżąco do sprzedaży. Cztery z nich zaczną kursować już 28 czerwca.

Pierwsze linie, na które operator otrzymał już zezwolenie to Warszawa-Krynica Morska, Warszawa-Bydgoszcz, Kraków-Częstochowa oraz Kraków-Cieszyn. Do połowy lipca ruszą natomiast dwie kolejne linie na trasach Szczecin-Warszawa oraz Szczecin-Kraków.

Nową siatkę połączeń FlixBusa obsłuży 18 partnerów autobusowych z Polski, łącznie dysponujących flotą blisko 150 autobusów i zatrudniających 600 kierowców. Model biznesowy firmy zakłada ścisłą współpracę z lokalnymi przewoźnikami. Partnerzy spoółki odpowiedzialni są za codzienne operacje oraz flotę autobusów, natomiast do zadań FlixBusa należy marketing, sprzedaż, planowanie sieci, obsługa klienta, oraz rozwój biznesu i technologii.

Niebawem stacjonarny punkt sprzedaży biletów

W drugim kwartale 2018 roku FlixBus uruchomił system rezerwacji miejsc. Polska jest pierwszym krajem, w którym system wprowadzono na wszystkich dostępnych połączeniach.

Wkrótce firma planuje uruchomienie pierwszego w Polsce oficjalnego punktu sprzedaży FlixShop - na dworcu autobusowym Młociny. W tej chwili spółka posiada w Polsce ok. 200 punktów sprzedaży stacjonarnej. Firma zapowiada, że niedługo uruchomi opcję zakupu biletu również na pokładzie autobusu. Operator planuje w kolejnych latach rozpocząć działalność na Ukrainie oraz w krajach bałtyckich.

W ciągu ostatnich 6 miesięcy FlixBus przewiózł w Polsce blisko 2 mln pasażerów. Wśród najpopularniejszych celów podróży są Warszawa, Kraków, Wrocław, Berlin oraz Rzeszów. Średnie zapełnienie autobusów w tym czasie wyniosło ponad 60 proc.

Flixbus to firma oferująca połączenia długodystansowe autobusami od 2013 roku. Realizuje 250 tys. połączeń dziennie do 1700 destynacji w 28 krajach. Pierwsze kursy w Polsce uruchomiono  pod koniec 2015 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: FlixBus Polska: 2 mln pasażerów w br., będzie nowa siatka połączeń

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing