SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Forbes: Apple, Google i Microsoft najcenniejszymi markami na rynku USA

Z tegorocznego zestawienia magazynu "Forbes" wynika, że Apple, Google i Microsoft to firmy o największej wartości, jakie działają na rynku amerykańskim. W pierwszej dziesiątce firm aż sześć działa w branży technologicznej.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Najbardziej wartościową marką w tym roku na rynku amerykańskim jest Apple, wyceniony na 182,8 mld dolarów. Producent iPhone'ów wyprzedził Google (132,1 mld dol.), Microsoft (104,9 mld dol.), Facebooka (94,8 mld dol.) i Amazona (70,9 mld dol.).

Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce Forbesa to Coca-Cola, którą wyceniono na 57,3 mld dol., Samsung (wartość 47,6 mld dol.), Disney, sklasyfikowany najwyżej spośród firm działających na rynku medialnym (47,5 mld dol.). Czołówkę domykają Toyota, wyceniana na 44,7 mld dolarów i AT&T, którego wartość oceniono na 41.9 mld dolarów.

W zestawieniu znalazły się także marki medialne. Stację ESPN sklasyfikowano na miejscu 39., a jej wartość wyceniono na 14,6 mld dolarów. Fox zajął miejsce 54. (11,7 mld dol.), a oczko niżej uplasował się Netflix (11,5 mld dol.).

Co ciekawe, ESPN razem z marką odzieżową H&M, zajęły eq-aequo drugie miejsce w klasyfikacji brandów, które najmocniej straciły na wartości w ujęciu rocznym (po 8 proc). Więcej stracił tylko Gillette (-11 proc. rdr.). Na przeciwległym biegunie, liderów wzrostu wartości, miejsce pierwsze zajął Netflix, który jest wart o 35 proc. więcej niż w zeszłym roku.

Dołącz do dyskusji: Forbes: Apple, Google i Microsoft najcenniejszymi markami na rynku USA

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl