SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ford i Volkswagen chcą wspólnie produkować pojazdy elektryczne i autonomicznej, inwestują w firmę Argo AI

Koncerny samochodowe Volkswagen AG i Ford Motor Company inwestują w firmę Argo AI specjalizującą się w platformach dla pojazdów autonomicznych, której wartość szacowana jest na ponad 7 mld dolarów. Ma to im pozwolić na niezależne zastosowanie na globalną skalę systemów autonomicznej jazdy firmy Argo AI we własnych modelach.

Obie firmy ogłosiły rozszerzenie globalnej współpracy. Będzie ona dotyczyć elektromobilności oraz – wspólnie z Argo AI – jazdy autonomicznej. Rozwiązania z tego zakresu mają być wprowadzane w USA i w Europie. Obydwa przedsiębiorstwa chcą zwiększyć w ten sposób konkurencyjność, jeszcze lepiej dopasować swoje produkty do wymagań klientów, a jednocześnie wykorzystać efekt synergii w dziedzinie kosztów i inwestycji.

Jak podano w wydanym oświadczeniu, dzięki przyszłej współpracy z Volkswagenem i Fordem opracowany przez Argo AI Self Driving System (SDS) będzie pierwszym systemem służącym do jazdy autonomicznej, jaki ma zostać zastosowany komercyjnie zarówno w Europie, jak i w USA.

Volkswagen i Ford zamierzają niezależnie wykorzystywać w swoich modelach system SDS firmy Argo AI w celu rozbudowy usług mobilnych. SDS ma umożliwić automatyczną jazdę na poziomie 4 według SAE, a przede wszystkim otworzyć nowe możliwości w zakresie wspólnego korzystania z pojazdów (ridersharing) i usług kurierskich w centrach miast poprzez zastosowanie pojazdów poruszających się automatycznie.

Ford i Volkswagen otrzymają takie same udziały w firmie Argo AI i łącznie obejmą znaczną większość udziałów firmy. Pozostałe udziały zostaną przeznaczone dla pracowników Argo AI. Porozumienie wejdzie w życie pod warunkiem uzyskania zgody odpowiednich instytucji nadzorczych oraz po spełnieniu warunków umowy.

- Ford i Volkswagen nadal pozostaną konkurentami. Współpraca obydwu firm z Argo AI zwiększy efektywność, stworzy efekt skali i zwiększy zasięg geograficzny w dziedzinie autonomicznej jazdy. Globalna współpraca w wielu obszarach spowoduje, że z pełną energią będziemy mogli prowadzić prace nad inteligentnymi pojazdami – powiedział Jim Hackett, CEO Forda.

Bezemisyjny wielkoseryjny samochód od Forda

Ford wykorzysta również modułową platformę MEB Volkswagena służącą do produkcji aut elektrycznych. Od 2023 roku firma będzie oferować w Europie bezemisyjny wielkoseryjny model skonstruowany na platformie MEB. Ford spodziewa się w Europie sprzedaży na poziomie ponad 600 tys. sztuk w ciągu sześciu lat. Ponadto zbada możliwość zaoferowania na europejskim rynku drugiego modelu bazującego na platformie MEB. Elementem europejskiej strategii Forda jest wykorzystywanie własnych atutów i ich rozbudowa. Oznacza to nacisk na pojazdy użytkowe, atrakcyjne crossovery i importowane modele o statusie ikony, jak Mustang czy Explorer.

Od 2016 roku Volkswagen zainwestował w opracowanie platformy MEB 7 mld dolarów. W ciągu najbliższych 10 lat ma na niej bazować ponad 15 mln samochodów koncernu VW.

Ford inwestuje łącznie 11,5 mld dolarów w elektryfikację swojej globalnej palety modeli. W tej kwocie zawiera się też współpraca z Volkswagenem w zakresie wykorzystania platformy MEB. Dzięki niej Ford zamierza zwiększyć ofertę elektrycznych aut przeznaczonych dla klientów w Europie oraz zrealizować własne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Po tyle samo udziałów

Współpraca przedsiębiorstw wykracza poza wspólną inwestycję w Argo AI, nie przewiduje się jednak wymiany wzajemnych udziałów. Kieruje nią wspólne gremium, w którego skład wchodzą osoby zarządzające z obydwu przedsiębiorstw, na czele zaś stoją prezesi zarządów.

Volkswagen zainwestuje w firmę Argo AI łącznie 2,6 mld dolarów - poprzez udostępnienie środków finansowych w wysokości 1 mld dolarów oraz wnosząc swoją firmę Autonomous Intelligent Driving (AID), której wartość określa się na 1,6 mld dolarów. W AID pracuje 200 ekspertów, większość z nich nad nowymi rozwiązaniami technicznymi w dziedzinie jazdy autonomicznej na potrzeby koncernu Volkswagen. Poza tym w ciągu trzech lat Volkswagen wykupi od Forda udziały w Argo AI o łącznej wartości 500 mln dolarów. Ford zainwestuje jeszcze 600 mln dolarów z zakomunikowanej wcześniej gotówkowej inwestycji w wysokości 1 mld dolarów w Argo AI.

Elektryczne środki transportu mają dla obydwu firm znaczenie strategiczne. Umowa z Fordem jest jednym z filarów strategii Volkswagena w dziedzinie elektromobilności. Zwiększa ona zakres elektryfikacji w przemyśle samochodowym i wspiera globalne wysiłki, aby wdrożyć cele określone w paryskim porozumieniu klimatycznym, przewidujące neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w 2050 roku.

Dołącz do dyskusji: Ford i Volkswagen chcą wspólnie produkować pojazdy elektryczne i autonomicznej, inwestują w firmę Argo AI

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
opozda
Bardzo mnie cieszy, że duże firmy z sektora motoryzacyjnego inwestują w elektromobilność. Jednak rozwijając nowe technologie musimy pamiętać, że będziemy potrzebować także innych surowców. Już w tym momencie przewiduje się, że pojazdy elektryczne będą potrzebować około 2-3 więcej miedzi niż samochody z silnikami spalinowymi. Dla wszystkich zainteresowanych polecam poczytać: https://leonardo-energy.pl/artykuly/miedz-napedza-transformacje-energetyczna-w-transporcie/
odpowiedź