Francuskie media ze wspólną platformą technologiczną. Logowanie jednym hasłem do Le Figaro, Le Point i Radio France

Najwięksi wydawcy we Francji zapowiedzieli uruchomienie nowej wspólnej platformy technologicznej. Dzięki niej użytkownicy za pomocą tych samych danych będą mogli logować się do internetowych serwisów wielu francuskich mediów, wśród których są Le Figaro, Le Point, Radio France czy M6-RTL. Na budowę infrastruktury wydano ponad 5 mln euro.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Nowy system jest budowany przez dziesięciu francuskich wydawców, są to Le Figaro, Altice, Team, M6-RTL, Lagardère Active, Czech Media Invest France, 20 Minutes, Les Echos-Le Parisien, Le Point oraz Radio France. Łącznie media te prowadzą ponad 100 dostępnych we Francji serwisów, które docierają do 80 proc. tamtejszych internautów.

Według zapowiedzi po uruchomieniu systemu (którego nazwa nie jest jeszcze znana) użytkownik wykorzystując jeden adres email oraz hasło będzie miał dostęp do treści we wszystkich serwisach prowadzonych przez wydawców stosujących nową platformę technologiczną.

Logowanie nie jest konieczne do odbioru większości materiałów publikowanych na stronach francuskich wydawców, jednak w wielu wypadkach użycie loginu i hasła jest niezbędne do uzyskania dostępu do wielu treści, np. filmowych. W założeniach po uruchomieniu projektu internauta będzie automatycznie zalogowany do serwisów wszystkich wydawców z możliwością dostępu do wszystkich materiałów.

W rozmowie z serwisem Digiday przedstawiciele mediów budujących nową platformę wyjaśniają, że adres email jest dzisiaj dla wydawców jednym z najważniejszych sposobów dotarcia do czytelnika, który ma coraz większą rolę w obliczu malejącej skuteczności takich narzędzi jak pliki cookies. Autorzy projektu zaznaczają przy tym, że będą gromadzić jedynie adresy podane przez użytkowników, choć nie jest wykluczone że w przyszłości uczestnicy platformy będą pomiędzy sobą wymieniać także inne dane o odbiorcach.

Według zapowiedzi pilotaż nowego rozwiązania, którego koszt wynosi ok. 5 mln euro  wystartuje w czerwcu br., zaś pełne wprowadzenia platformy zostało zaplanowane na wrzesień 2019 r.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA