SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Frost & Sullivan: Google szturmuje rynek ujednoliconej komunikacji i pracy grupowej

Globalna firma doradcza Frost & Sullivan twierdzi, że Google może w najbliższych latach zdobyć pozycję jednego z głównych graczy na rynku ujednoliconej komunikacji i pracy grupowej (Unified Communications and Collaboration – UCC).

Według Frost & Sullivan, na to że sektor UCC to jeden z kierunków rozwoju Google, wskazuje ostatnia fala przejęć dotycząca innowacyjnych firm działających w tym obszarze, takich jak Android, 2Web Technologies, Marratech, GrandCentral, Gizmo5, jak również opracowane i wprowadzone na rynek produkty.
 
"Chociaż Google nie ogłosiło dotąd oficjalnie swojej strategii, jest oczywiste, że dodając nowe aplikacje UCC do swojego portfolio oraz kładąc nacisk na ich integrację, spółka praktycznie staje się jednym z graczy na rynku UCC. W ostatnich latach kultura innowacyjności Google, liczne przejęcia oraz otwarta polityka względem zewnętrznych firm programistycznych, zaowocowały wprowadzeniem licznych produktów w przestrzeni UCC, które obok Google Apps obejmowały usługę VoIP (Google Voice), multimedialny portal społecznościowy (Google Buzz), usługi mobilne (Android) oraz ostatnio wstrzymany projekt sieciowej platformy współpracy (Google Wave)" - stwierdza Dorota Oviedo, starszy analityk z warszawskiego oddziału Frost & Sullivan.
 
Jednocześnie firma doradcza podkreśla, że obecnie dostępne funkcjonalności nie wystarczą, aby uczynić z usług Google pakiet UCC na tyle kompletny, aby był atrakcyjny dla większości dużych przedsiębiorstw, choć spółka już teraz oferuje wiele narzędzi UCC do komunikacji w czasie rzeczywistym i nierzeczywistym jako zintegrowany zbiór aplikacji. W połączeniu z korzystną ceną, elastycznością oraz łatwością obsługi, narzędzia te mogą być niezwykle atrakcyjne dla biznesu, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw. Integracja pozostałych, mniej kluczowych aplikacji konsumenckich z biznesowymi przyczyni się do dalszego udoskonalenia oferowanych usług oraz powiększenia bazy klientów korporacyjnych.
 
"Do niedawna firma Google nie była postrzegana przez dostawców rozwiązań z zakresu komunikacji i pracy grupowej jako poważny konkurent. Dostawcy UCC zazwyczaj argumentują, że usługi Google, oparte na aplikacjach konsumenckich, nie są dostosowane do świata korporacyjnego i nie stanowią pełnego pakietu UCC. Niemniej, powinni również brać pod uwagę kierunek, w którym zmierza Google oraz dynamikę rozwoju produktów firmy" - dodaje Iwona Petruczynik, analityk Frost & Sullivan.
 
Google Apps Marketplace, uruchomiony w marcu 2010 roku sklep wirtualny z aplikacjami zewnętrznych dostawców w różnych kategoriach biznesowych, szybko się rozrasta i przyczynia do upowszechnienia Google Apps poprzez nowe, zintegrowane programy użytkowe. Oferuje on poszerzenie funkcjonalności oraz dostosowywanie ich do potrzeb specyficznych grup użytkowników. Integracja tego rodzaju umożliwia dalsze zwiększanie produktywności, jako że wykorzystywane są dane Google Apps w rodzaju kontaktów, kalendarza dostępności oraz dokumentów, w wielu różnych aplikacjach.
 
Co więcej, pod koniec 2010 roku Google ma uruchomić korporacyjną wersję swojej usługi Google Voice. Google Apps, uzupełnione o Google Voice oraz kilka innych rozwiązań konsumenckich, stworzą niezwykle korzystny cenowo pakiet UCC dla firm. Pod koniec tego roku, Google Apps dysponować będzie ponad 90 różnymi aplikacjami, w rodzaju Picasa oraz Google Reader, oferując mnóstwo nowych możliwości.
 
Według Frost & Sullivan, dostawcy UCC powinni bacznie obserwować firmę Google oraz jej rozwijający się pakiet usług UCC. Wprowadzając nieustannie innowacyjne rozwiązania oraz integrując wszystkie swoje aplikacje i usługi w jednym funkcjonalnym, ale także korzystnym finansowo i wspierającym produktywność pakiecie, firma już teraz zdobyła sobie pozycję silnego i dynamicznego uczestnika rynku UCC.

Dołącz do dyskusji: Frost & Sullivan: Google szturmuje rynek ujednoliconej komunikacji i pracy grupowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl