SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fundacja TVN zebrała 5 mln zł w akcji #koncertdlabohaterów, przekazuje pieniądze 32 szpitalom

W ramach akcji Fundacji TVN #koncertdlabohaterów zebrano 4,99 mln zł. Z tej kwoty 3,5 mln zł jest już przekazywane 32 szpitalom i innym placówkom medycznym, które zgłosiły pilne zapotrzebowanie na sprzęt higieniczny i ochronny.

Article

Akcja #koncertdlabohaterów obejmowała przede wszystkim koncert wyemitowany w sobotę 4 kwietnia wieczorem w serwisie Player.pl, TVN24 i na Facebooku. Wydarzenie trwało pięć godzin, było realizowane w systemie zdalnym - prowadzący Marcin Prokop ze studia łączył się z wykonawcami występującymi w swoich domach.

Wystąpiło 36 artystów, m.in. Maryla Rodowicz, Sarsa, Patrycja Markowska, Kasia Stankiewicz, Enej i Roksana Węgiel. Tylko w Playerze koncert oglądało ponad 500 tys.

W piątek Fundacja TVN „nie jesteś sam” poinformowała, że w ramach akcji zebrano 4,99 zł - od darczyńców indywidualnych, firm i instytucji. Teraz fundacja zaczyna przekazywać te środki szpitalom i innym placówkom medycznym, które zgłosiły pilne zapotrzebowanie na środki ochrony indywidualnej dla swoich pracowników.

W pierwszej transzy 3,5 mln zł trafi do 32 placówek. W zależności od skali prowadzonej działalności (liczby łóżek szpitalnych i pracowników) każda otrzyma od 30 do 150 tys. zł.

- Dzięki wyjątkowemu zaangażowaniu artystów i hojności wszystkich, którzy włączyli się do akcji, możemy szybko pomóc szpitalom w zapewnieniu najpotrzebniejszych im dziś produktów. Ogromnie się z tego cieszymy i jeszcze raz bardzo, bardzo gorąco wszystkim dziękujemy! - powiedziała Katarzyna Kolenda-Zaleska, prezes Fundacji TVN. - Pieniądze przekazujemy w pierwszej kolejności 32 szpitalom, ale już pracujemy nad kolejnymi zgłoszeniami. A ponieważ z brakiem środków ochrony boryka się dziś ogromna część placówek, kontynuujemy zbiórkę i nadal prosimy o wsparcie, bo dzięki temu będziemy mogli pomóc kolejnym ośrodkom w kraju - dodała.

Do zbiórki Fundacji TVN na rzecz wsparcia służby zdrowia w walce z epidemią można przyłączyć się na wiele sposobów. Można przekazać poprzez wpłatę BLIK (na numer 509 55 99 66), SMS-em o treści „Pomagam" na numer 7126, przelewem bankowym (MBank: 10 1140 1010 0000 2581 1800 1077), czy wpłatą online w serwisie Player oraz na stronie Fundacji TVN. Cały czas działa też zbiórka na profilu facebookowym Fundacji - facebook.com/fundacjatvn.

Pod koniec marca Fundacja TVN przekazała 1 mln zł na wsparcie diagnostyki zakażeń koronawirusem dla firmy Warsaw Genomics oraz 100 tys. zł dla Centrum Zdrowia Dziecka na zakup wymazówek do testów na obecność koronawirusa, środków ochrony indywidualnej oraz środków do dezynfekcji.

Polsat zebrał 2,5 mln zł z charytatywnego bloku reklamowego

W pomoc w walce z epidemią zaangażowała się też Telewizja Polsat i należąca do niej fundacja. W czwartek  w zeszłym tygodniu przed głównym wydaniem „Wydarzeń” w Polsacie wyemitowano specjalny blok reklamowy „Reklama na ratunek”. Oglądało go 5,94 mln widzów, dzięki czemu od reklamodawców zebrano 2,48 mln zł, a Telewizja Polsat dołożyła dodatkowe 550 tys. zł.

Wcześniej Fundacja Polsat przeznaczyła 2 mln zł z własnych środków na zakup sprzętu medycznego, potrzebnego do walki z koronawirusem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Fundacja TVN zebrała 5 mln zł w akcji #koncertdlabohaterów, przekazuje pieniądze 32 szpitalom

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
majkk
mimo wszystko bardzo fajne akcje
odpowiedź
User
Truda z Chebzia
W tym czasie TVP z Combo Tanecznym tez zbierała na sms ale na siebie samą. 2 miliardy z naszych polskich pieniędzy jeszcze było mało.
Ślązacy to zapamiętali.
odpowiedź
User
Gosc
Z całym szacunkiem, w porównaniu z defraudacją 2 miliardów to są grosze. Wszyscy nieudacznicy po 89 roku nie byli w stanie podjąć decyzji o sprzedaniu państwowych mediów z chwilą powstania komercji. Bajki o misji, pluralizmie i racji stanu to są opowieści na dobranoc dla okradanego suwerena.
odpowiedź