„Gazeta Polska” blisko „Do Rzeczy”, „Gość Niedzielny” i „Angora” ze sporymi spadkami

Z tygodników opinii określanych jako prawicowe duży wzrost sprzedaży w drugim kwartale 2024 roku otrzymała tylko „Gazeta Polska”, zbliżając się pod tym względem do „Do Rzeczy”. Spore spadki zanotowały „Gość Niedzielny” i „Angora”, a zdecydowanie na czele pozostaje „Polityka”.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Polska” blisko „Do Rzeczy”, „Gość Niedzielny” i „Angora” ze sporymi spadkami

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa opracowanych przez Wirtualnemedia.pl zdecydowanym liderem sprzedażowym wśród tygodników opinii jest niezmiennie „Polityka”. W drugim kwartale 2024 roku jej średnia sprzedaż ogółem wynosiła 76 924 egz., o 5,25 proc. mniej niż rok wcześniej.

Spadki zanotowały też kolejne dwa tytuły w rankingu. Przeciętna sprzedaż „Newsweek Polska” zmalała rok do roku o 1,39 proc. do 60 927 egz., a „Gościa Niedzielnego” - o 12,19 proc. do 55 886 egz. „Gość” jako jedyny zanotował dwucyfrowy spadek w ujęciu procentowym.

Sprzedaż „Gazety Polskiej” dwie trzecie w górę

Po prawie 30 tys. egz. sprzedają trzy tygodniki określane jako prawicowe. W minionym kwartale zdecydowanie największy wzrost r/r osiągnęła „Gazeta Polska” - o 63,03 proc. do 28 098 egz. Średnia sprzedaż „Sieci” zwiększyła się o 1,92 proc. do 29 430 egz., a w przypadku „Do Rzeczy” - o 5,82 proc. do 28 714 egz.

Wszystkie te tytuły duże wzrosty osiągnęły już w pierwszym kwartale br., po zmianach wprowadzonych w mediach publicznych. Średnia sprzedaż „Gazety Polskiej” urosła wtedy o 72,21 proc., „Sieci” o 14,17 proc., a „Do Rzeczy” o 14,17 proc.

W pierwszym kwartale przewaga „Do Rzeczy” nad „Gazetą Polską” w średniej sprzedaży wynosiła jedynie 560 egz., w drugim kwartale było to 616 egz.

Jedynym tytułem spoza tej trójki, który rok do roku zwiększył przeciętną sprzedaż, jest „Tygodnik Powszechny”. Jego wynik wzrósł o 2,06 proc. do 21 857 egz. Natomiast średnia sprzedaż „Przeglądu” zmalała o 5,43 proc. do 11 254 egz., a publikującej głównie przedruki „Angory” - o 8,82 proc. do 135 454 egz.

„Polityka” przed „Newsweekiem” w e-sprzedaży

Pod względem średniej sprzedaży wydań elektronicznych (nie obejmuje ona subskrypcji do serwisów internetowych, tylko e-sprzedaż konkretnych numerów) liderem jest „Polityka”, której wynik zwiększył się r/r nieznacznie - z 24 319 do 24 659 egz.

Wyższe wzrosty przeciętnej e-sprzedaży osiągnęły „Newsweek Polska” (z 16 238 do 17 797 egz.), „Do Rzeczy” (z 7 160 do 8 506 egz.), „Sieci” (z 5 181 do 6 845 egz.) oraz „Tygodnik Powszechny” (z 3 547 do 5 628 egz.). Natomiast wynik „Gazety Polskiej” poszedł w górę prawie dwukrotnie - z 1 284 do 2 292 egz.

grafika

Kwartał do kwartału wszystkie tygodniki zanotowały spadki przeciętnej sprzedaży ogółem. Najmocniej zmalał wynik „Sieci” - o 11 proc. do 29 430 egz. O prawie 10 proc. zmniejszyła się średnia sprzedaż „Gazety Polskiej” (o 9,61 proc. do 28 098 egz.) i „Do Rzeczy” (o 9,27 proc. do 28 714 egz.).

Za to minimalne spadki zanotowały „Tygodnik Powszechny” (o 0,25 proc. do 21 857 egz.) i „Newsweek Polska” (o 1,49 proc. do 60 927 egz.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"