SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Gazeta Polska" w górę o 162 proc., pod rządami Lisa zyskuje "Wprost"

Na pozycji lidera sprzedaży wśród tygodników opinii znalazła się lipcu br. "Polityka" - najwięcej zyskały “Gazeta Polska” (162 proc.) i “Wprost” (14 proc.) - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Rozpowszechnianie płatne razem tygodnika "Polityka" („Polityka” Spółdzielnia Pracy) w lipcu 2010 roku wyniosło 143 048 egz. i było niższe o 0,5 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Tuż za "Polityką" uplasował się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”) ze sprzedażą na poziomie 132 652 egz. (wzrost o 4 proc.).

Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 114 404 egz., notując 1 proc. wzrost sprzedaży.

Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost") z wynikiem 106 827 egz., który w lipcu br. zwiększył sprzedaż o 14 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r.

Na szóste miejsce spadł (w dół o 24 proc.) tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój), który wyprzedziła “Gazeta Polska" (wzrost sprzedaży o 162 proc.).

lipiec 2010 2009
ZKDP średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Polityka 190 145 143 038 202 232 143 496
Gość Niedzielny 200 122 132 652 190 502 127 534
Newsweek Polska 189 987 114 404 172 730 113 200
Wprost 170 685 106 827 179 283 93 244
Gazeta Polska 95 022 63 579 59 625 24 278
Przekrój 85 000 47 262 112 269 62 361
Przewodnik Katolicki 40 010 27 838 31 604 28 090
Przegląd 68 100 24 270 68 100 22 629
Tygodnik Powszechny 38 461 19 875 36 228 19 164

 
2010 lipiec czerwiec
ZKDP średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Polityka 190 145 143 038 191 042 138 454
Gość Niedzielny 200 122 132 652 204 393 142 441
Newsweek Polska 189 987 114 404 184 404 103 983
Wprost 170 685 106 827 170 744 91 391
Gazeta Polska 95 022 63 579 87 920 50 728
Przekrój 85 000 47 262 84 997 43 447
Przewodnik Katolicki 40 010 27 838 40 011 30 369
Przegląd 68 100 24 270 68 100 22 410
Tygodnik Powszechny 38 461 19 875 39 387 21 785


 Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w lipcu 2010 r. zanotowała wzrost o 13 proc. i sprzedała się w ilości 376 390 egz.    

lipiec 2010 2009
ZKDP średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Tygodnik Angora 519 395 376 390 466 464 334 027
Forum 30 161 17 086 33 069 18 352
 
2010 lipiec czerwiec
ZKDP średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Tygodnik Angora 519 395 376 390 515 589 358 584
Forum 30 161 17 086 30 147 16 994


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "Gazeta Polska" w górę o 162 proc., pod rządami Lisa zyskuje "Wprost"

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
avis
pracuję w dużym portalu. Jednego dnia na stronę główną wchodzi ponad 2 mln osób. Czym się tutaj podniecać? To wszystko za chwilę będą gazetki hobbystyczne dla snobów
8 8
odpowiedź
User
jarek k.
gratulacje!!!
8 8
odpowiedź
User
kik
Widzę, że Lis podkręca tempo, powiedział, że 100 tys będzie pod koniec roku, a tu 107 jest już w lipcu. Brawo!!!!!!!!
8 8
odpowiedź
User
"avis" napisał(a): pracuję w dużym portalu. Jednego dnia na stronę główną wchodzi ponad 2 mln osób. Czym się tutaj podniecać? To wszystko za chwilę będą gazetki hobbystyczne dla snobów


'2 mln wejść na portalu' dobre sobie, ciekawe ile by ich było jakby wprowadzić nawet symboliczną opłatę za wejście. Informacje o upadku papierowych mediów okazują się przesadzone. Przypadek Wprost pokazuje, że warto się starać a znajdą sie ludzie, którzy są skłonni zapłacić za drukowane treści.
pozdr. :D
8 8
odpowiedź
User
Gembal
Czytam "Wprost".
8 8
odpowiedź