"Gazeta Wyborcza" bez ogłoszeń rządowych. „Dobór mediów opiera się na analizie wiarygodności i skuteczności”

W ramach rządowej kampanii o zasadach zachowania w czasie epidemii koronawirusa wczoraj w największych mediach pojawiła informacja „Jak bezpiecznie robić zakupy”. Płatnego ogłoszenia - kolejny raz w ostatnim czasie - zabrakło w "Gazecie Wyborczej" (Agora). - Nie zostało wydane żadne polecenie o pomijaniu jakichkolwiek mediów, a ich dobór opiera się na analizie dotarcia, wiarygodności i skuteczności informowania - informuje Wirtualnemedia.pl Centrum Informacyjne Rządu.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:
"Gazeta Wyborcza" bez ogłoszeń rządowych. „Dobór mediów opiera się na analizie wiarygodności i skuteczności”
Jarosław Kurski, fot. Gazeta Wyborcza

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów prowadzi od ponad miesiąca akcję informującą Polaków o zasadach bezpieczeństwa w związku z epidemią koronawirusa. Informacje na temat właściwego zachowania w czasach pandemii m.in. podstaw higieny i zasad przemieszczania są prowadzi zarówno w mediach tradycyjnych, jak i mediach społecznościowych należących do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i innych instytucji rządowych.

W poniedziałek w papierowych wydaniach dzienników ukazały się płatne ogłoszenia Kancelarii Prezesa Rady Ministrów informujące, jak bezpiecznie robić zakupy. Taka informacja nie znalazła się jednak w „Gazecie Wyborczej”.

Nie omieszkał skomentować tego na Twitterze dziennikarz tytułu Wojciech Czuchnowski. - Zdaniem rządu PiS, czytelnicy Wyborczej nie zasługują na informację „Jak bezpiecznie robić zakupy”. Kolejne kryzysowe ogłoszenie władz dziś we wszystkich dziennikach poza GW - nakład 127 tys. egz. plus 220 cyfrowo. Jak widać nienawiść do Wyborczej przegrywa z rozsądkiem - napisał Czuchnowski.

"Rząd Morawieckiego uznaje czytelników za gorszy sort"

Sprawę dla portalu Wirtualnemedia.pl skomentował również Jarosław Kurski, pierwszy zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.

- Już przed wybuchem epidemii zdarzały się przypadki, kiedy rząd PiS pomijał w komunikacji do obywateli czytelników "Gazety Wyborczej", największego opiniotwórczego dziennika w Polsce. Wtedy traktowaliśmy to jako małostkowość i represję ekonomiczną wobec wydawcy naszego dziennika. Machaliśmy na to ręką, bo dajemy sobie radę i bez rządowych ogłoszeń. Jednak w obecnej sytuacji takie lekceważenie setek tysięcy Polaków czytających "Wyborczą" to prostu postępowanie niegodne. Niestety, rząd premiera Morawickiego uznaje czytelników "Wyborczej" za "gorszy sort" - zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kurski.

"KPRM analizuje dotarcie, wiarygodności i skuteczności informowania"

Spytaliśmy Kancelarię Prezesa Rady Ministrów co jest powodem pomijania „Gazety Wyborczej” przy zakupie płatnych powierzchni w mediach.

Centrum Informacyjne Rządu tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl, że „dostęp do tych materiałów jest nieograniczony i mogą być one publikowane i rozpowszechniane przez media”. - Kancelaria Premiera umieściła na stronach GOV.PL specjalne plakaty do pobrania przez zainteresowane osoby i media. Zachęcamy do korzystania z tych informacji. Poniedziałkowa publikacja "Jak bezpiecznie robić zakupy" w mediach zawiera plakat pochodzący właśnie z tego źródła - dodano.

Jednocześnie jak tłumaczy CIR portalowi Wirtualnemedia.pl, w ramach akcji prowadzone są także działania płatne, obejmujące zarówno zakup reklamy w internecie i mediach społecznościowych, jak i płatnej powierzchni reklamowej w wybranych tytułach prasowych, radiu i telewizji. - Zależy nam na dotarciu z tą informacją do jak najszerszego grona odbiorców. Informujemy także, że nie zostało wydane żadne polecenie o pomijaniu jakichkolwiek mediów, a ich dobór opiera się na analizie dotarcia, wiarygodności i skuteczności informowania - odpowiedziało nam Centrum Informacyjne Rządu.

Przypomnijmy, że to nie pierwsza tego typu sytuacja – przykładowo w marcu br. w prasie ukazały się ogłoszenia KPRM - dotyczące zamknięcia szkół z powodu koronawirusa. Były publikowane we wszystkich dziennikach ogólnokrajowych o profilu ogólnotematycznym. Na tej liście zabrakło „Gazety Wyborczej”.

Szykuje się obniżka pensji, zwolnienia w Goldenline

Na koniec ub.r. z prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” (Agora) korzystało 218 tys. użytkowników, o 47,5 tys. więcej niż rok wcześniej. Przeciętny przychód miesięczny od subskrybenta, który kupił ofertę bezpośrednio na Wyborcza.pl, wynosił 14 zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe