SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” liderem, do góry „Parkiet” i „Puls Biznesu”

„Gazeta Wyborcza” była najchętniej czytanym dziennikiem w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br., a na drugiej pozycji znalazł się „Fakt”. Oba tytuły straciły jednak czytelników - wynika z badania PBC General. Wzrost odnotowały tylko „Parkiet” i „Puls Biznesu”.

W analizowanym okresie po “Gazetę Wyborczą” (Agora SA) sięgało 12,73 proc. respondentów, zaś rok wcześniej było ich 13,80 proc. Tytuł ten pozostał na miejscu pierwszym. Na drugiej pozycji znalazł się “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), którego poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku z 13,77 proc. do 12,35 proc. Trzeci był bezpłatny dziennik “Metro” (Agora SA), który jest czytany przez 5,85 proc. ludzi (rok wcześniej było ich 5,91 proc.).

W rankingu dzienników ogólnopolskich wzrost czytelnictwa zanotowały tylko zajmujące ostatnie pozycje „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkiet” (Presspublica). Pierwszy z tych dzienników zyskał 0,01 pkt. proc., a drugi - 0,08 pkt. proc.

TytułListopad 2011 - kwiecień 2012Listopad 2010 - kwiecień 2011
procent respondentów
Gazeta Wyborcza12,73%13,80%
Fakt12,35%13,77%
Metro (dziennik bezpłatny)5,85%5,91%
Super Express5,43%6,35%
Rzeczpospolita3,63%4,19%
Przegląd Sportowy3,20%3,27%
Dziennik Gazeta Prawna2,25%2,74%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,11%2,31%
Gazeta Podatkowa0,70%0,79%
Sport0,46%0,64%
Puls Biznesu0,33%0,32%
Parkiet Gazeta Giełdy0,25%0,17%


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2010 do kwietnia 2011 roku na losowej próbie 24 235 przypadków i w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku na losowej próbie 24 209 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” liderem, do góry „Parkiet” i „Puls Biznesu”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ekolog
Chroń lasy, nie kupuj wyborczej!!!
odpowiedź
User
Autorytet Moralny
Spada na łeb na szyję nakład giewu to trzeba wymyślić coś innego np. "ankietę na najchętniej czytaną gazetę" przez właściwą sondażownię i wówczas jedynie słuszna klasyfikacja (giewu MUSI być na 1 miejscu !) zostanie przywrócona.
odpowiedź
User
Krzysiek
Brawo Gazeta Wyborcza!! Jesteście najlepsi
100% profesjonalizmu
odpowiedź