SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Politycy i dyrektorzy z Łodzi piszą do Agory ws. zwolnienia Piotra Wesołowskiego z „Gazety Wyborczej”

W grudniu ub.r. „Gazeta Wyborcza” (Agora) rozstała się z dziennikarzem Piotrem Wesołowskim, który pracował w niej przez prawie 30 lat. Apel do zarządu Agory o przywrócenie Wesołowskiego do pracy skierowali politycy i szefowie instytucji publicznych z Łodzi.

Warszawska siedziba Agory, fot. materiały PR Article

Piotr Wesołowski pracował w „Gazecie Wyborczej” od utworzenia dziennika w 1989 roku. Przez wiele lat był związany z jej łódzkim oddziałem, pełnił tam m.in. funkcję wicenaczelnego.

Agora rozstała się z Wesołowskim w połowie grudnia na mocy porozumienia stron. Zarówno firma, jak dziennikarz nie komentują powodów zakończenia współpracy. Agora podkreśla, że sprawy pracownicze to wewnętrzne kwestie spółki.

Wspólny list w tej sprawie do zarządu Agory skierowali dyrektorzy instytucji publicznych z Łodzi oraz związani z tym miastem politycy. Podkreślili, że Piotr Wesołowski jest autorytetem dla czytelników i innych pracowników „GW” oraz duszą łódzkiej redakcji dziennika. Ich zdaniem zwolnienie Wesołowskiego to oprócz utraty świetnego pracownika silny cios wizerunkowy dla „GW”. Sygnatariusze pisma zwrócili się o podanie przyczyn tej decyzji, dodając, że mają nadzieję, że nie jest ona nieodwołalna.

List podpisali m.in. prezydent Łodzi Hanna Zdanowska, wiceprezydenci Łodzi, posłanka PO Iwona Śledzińska-Katarasińska (w przeszłości związana z „Gazetą Wyborczą”), kilkoro innych posłów oraz szefowie paru łódzkich teatrów i uczelni.

Według danych ZKDP w pierwszych trzech kwartałach ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 93 846 egz., o 16,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast portal Wyborcza.pl w listopadzie ub.r. zanotował 7 mln realnych użytkowników i 63,29 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

W listopadzie ub.r. działający w Agorze związek zawodowy opublikował instrukcję do swoich członków, jak powinni postępować, jeśli przełożeni zaproponują im rozwiązanie umowy o pracę.

Dwie fale zwolnień grupowych w Agorze

Przez ostatnie dwa lata Agora dwa razy przeprowadziła zwolnienia grupowe. Na przełomie 2016 i 2017 roku pożegnała się ze 176 pracownikami, przede wszystkim z zespołu „Gazety Wyborczej”. Natomiast wiosną ub.r. zwolniła 47 osób z pionu druku (w ramach zwolnień, które miały objąć maksymalnie 53 pracowników).

Z kolei pod koniec 2017 roku firma rozstała się z kilkunastoma osobami z zespołu Gazeta.pl, w większości współpracującymi w oparciu o umowy cywilnoprawne.

Na koniec września ub.r. stałe zatrudnienie w grupie kapitałowej Agora wynosiło 2 743 etaty, o 93 mniej niż rok wcześniej.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. firma zanotowała 795,1 mln zł wpływów sprzedażowych (po spadku o 4,8 proc. w skali roku) i 7,1 mln zł zysku netto (wobec 7 mln zł straty netto rok wcześniej). Przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały o 5,3 proc. do 66,4 mln zł, a z reklam w niej - o 7,1 proc. do 58,6 mln zł. Cały pion prasowy Agory przy 155,9 mln zł wpływów (po spadku o 8,6 proc.) zanotował 20,9 mln zł straty EBITDA, głównie wskutek 16,3 mln zł odpisu na należności od Ruchu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Politycy i dyrektorzy z Łodzi piszą do Agory ws. zwolnienia Piotra Wesołowskiego z „Gazety Wyborczej”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wuzet
Gdyby politycy wstawili się za mną jako dziennikarzem, to chyba bym się załamał. Dziennikarz ma dociekać i szczypać po łydkach, a nie być lubiany przez polityków. :(
48 6
odpowiedź
User
bbb
Przypomniała mi się taka anegdota sprzed kilku lat opowiadana "na mieście" jak to do łódzkiej redakcji Gazety Wyborczej przyszła niespodziewanie policja po otrzymaniu anonimowego zgłoszenia, że jeden z wicenaczelnych jest w pracy pod wpływem alkoholu. Ów wicenaczelnego jednak nie zastali, bo koledzy z redakcji zdążyli go godzinę wcześniej przekonać żeby lepiej poszedł do domu odpocząć.
31 7
odpowiedź
User
eee
Mnie zwolnili z Agory po 12 latach, w ramach odchudzania firmy. Na pocieszenie szefowa powiedziała: Masz świetne warunki zwolnienia, 3. miesiące odprawy - to tak w ramach żartu. Nie mam żalu, poszedłem na lepsze (finansowo). A jak już jesteśmy w kwestii finansów, to podobno, jak ktoś pracował w Agorze 30 lat, od początku i jeszcze na kierowniczym, to, takie plotki chodziły po Agorze, samymi akcjami potrafił zabezpieczyć sobie przyszłość. Ale czy to prawda? Nie wiem, bo nie mam...
26 4
odpowiedź
User
Krasawica
Ciekawe, jaka będzie reakcja Agory, gdy kogoś u siebie zwolni ,,prezydent Łodzi Hanna Zdanowska, wiceprezydenci Łodzi, posłanka PO Iwona Śledzińska-Katarasińska (w przeszłości związana z „Gazetą Wyborczą”), kilkoro innych posłów oraz szefowie paru łódzkich teatrów i uczelni."
25 4
odpowiedź
User
Krytyk
Może właśnie za dużo koneksji redaktora Wesołowskiego z lokalnymi przedsiębiorcami i politykami, co znajdowało odzwierciedlenie na łamach łódzkiej GW i w jej serwisie internetowym. Jakoś nie widać, żeby łódzka GW straciła na tym odejściu. Wieść gminna niesie, że to redaktor był inicjatorem zbiórki podpisów w swojej sprawie.
29 6
odpowiedź