SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” uruchamia trzydziesty pierwszy lokalny serwis

Od środy 28 lipca dostępny będzie nowy lokalny serwis Wyborcza.pl (Agora) - o Rybniku i okolicach. - Śląskie to jeden z naszych najważniejszych rynków - komentuje Mikołaj Chrzan, szef redakcji lokalnych i wicenaczelny „GW”.

Rybnicki zespół Wyborcza.pl tworzą Adrian Karpeta (do niedawna redaktor naczelny tygodnika „Nowiny” i serwisu Nowiny.pl) oraz Arkadiusz Biernat, który od lat pisał o Rybniku i okolicach pracując w wydawanym przez Polska Press Grupę „Dzienniku Zachodnim” - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Dziennikarze wspierani będą przez redakcję „Gazety Wyborczej Katowice”.

Rybnik stosunkowo często gości na łamach katowickiej „Gazety Wyborczej” i w serwisie Katowice.wyborcza.pl. - To istotny, prężnie rozwijający się ośrodek gospodarczy, kulturalny i turystyczny. Województwo śląskie to jeden z najważniejszych rynków regionalnych „Wyborczej". Mamy silne redakcje w Katowicach i Częstochowie, a także serwisy w Bielsko-Białej, Gliwicach i Sosnowcu. Ale dużych, ciekawych miast jest tam więcej, stąd decyzja o uruchomieniu Rybnik.wyborcza.pl  - komentuje wicenaczelny "GW", Mikołaj Chrzan.

- Jestem przekonany, że nowa redakcja podejmie bardzo dużo ciekawych tematów ważnych dla lokalnej społeczności, ale i takich, które będą ciekawe dla czytelników w całej Polsce - dodaje.

31. lokalny serwis „Gazety Wyborczej”

Będzie to już 31. lokalny serwis „Gazety Wyborczej”. W tym roku wystartowały już strony poświęcone Zakopanemu, Wałbrzychowi i Koszalinowi.

Nowy serwis ruszy w środę o godz. 7 rano. Tego dnia pojawią się informacje o najważniejszych wydarzeniach z życia miasta, a także o jego największych problemach, np. o zanieczyszczeniu powietrza, i o największych wyzwaniach – jak transformacja energetyczna. Rybnicka redakcja funkcjonuje w strukturach katowickiego oddziału „Gazety Wyborczej”, którego szefem jest Dariusz Kortko. To już czwarte miasto na terenie aglomeracji śląskiej, gdzie działać będzie lokalny serwis informacyjny Wyborcza.pl - po Bielsku-Białej, Sosnowcu i Gliwicach.

Inauguracji serwisu Rybnik.wyborcza.pl towarzyszy akcja promocyjna pod hasłem „Tydzień rybnicki”, obejmująca cykl publikacji w „Gazecie Wyborczej” i na Wyborcza.pl, przybliżających Rybnik czytelnikom z całej Polski. Artykuły ukazywać się będą od 28 lipca do 3 sierpnia we wszystkich sekcjach i magazynach dziennika, począwszy od działu krajowego, przez gospodarkę i kulturę, po „Wysokie Obcasy”, „Wolną Sobotę”, „Duży Format” i „Ale Historię”.

Start strony Rybnik.wyborcza.pl wspierać będzie także wachlarz działań w mediach i w przestrzeni miejskiej Rybnika. Kampania serwisu obejmie reklamy w radiu i internecie (w tym w mediach społecznościowych) oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej, a także działania niestandardowe, w tym podcasty, materiały wideo, krzyżówkę rybnicką w aplikacji Krzyżówki Gazety Wyborczej, oraz autopromocję na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika i na profilach dziennika m.in. na Facebooku i Instagramie. Działania przygotował dział promocji „Gazety Wyborczej”.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” w maju br. wyniosło 58 312 egz. Z cyfrowej subskrypcji „GW” na koniec marca korzystało 259,6 tys. użytkowników, o 9,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” uruchamia trzydziesty pierwszy lokalny serwis

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Intern
Inicjatywa szczytna, ale nie mają żadnych szans z Orlenem.
odpowiedź
User
Anna
Inicjatywa szczytna, ale nie mają żadnych szans z Orlenem.

Taka prawda. Inicjatywa polityczna, bez podstaw biznesowych.
odpowiedź
User
see
31 gwóźdź do trumny.
odpowiedź