SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety 12 proc. mniej z reklam w I kw. 2014. Ostro w dół „Gazeta Wyborcza” i „DGP”, zyskał „SE” (TOP10)

W pierwszym kwartale br. cennikowe wpływy reklamowe gazet codziennych były o 11,9 proc. niższe niż rok wcześniej. O ponad 20 proc. zmalały przychody „Gazety Wyborczej”, „Dziennika Gazety Polskiej”, „Naszego Miasta” i „Gazety Pomorskiej”, za to duży wzrost zanotował „Super Express”.

Article

Od stycznia do marca br. cennikowe przychody reklamowe dzienników wyniosły 341,7 mln zł, o 46 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 11,87 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przypomnijmy, że w całym ub.r. faktyczne wpływy reklamowe gazet codziennych, według szacunków Starlinka, spadły aż o 28,7 proc. (zobacz szczegóły).

>>> „Fakt” liderem sprzedaży, zyskały „Parkiet” i „Przegląd Sportowy”, „Gazeta Wyborcza” już tylko 170 tys. egz.

W I kwartale br. „Gazeta Wyborcza” (Agora) cennikowo zarobiła z reklam 89 mln zł, o 23,7 mln zł mniej niż rok wcześniej, co daje spadek o 21 proc. Przychody „Dziennika Gazety Prawnej” zmalały o 21,5 proc. (z 15,9 do 12,5 mln zł, a więc o 3,4 mln zł), bezpłatnego „Naszego Miasta” (Grupa Polskapresse) - o 22,7 proc. (z 8 do 6,2 mln zł, czyli o 1,8 mln zł), a regionalnej „Gazety Pomorskiej” (Grupa Polskapresse) - o 20,3 proc. (z 7,5 do 6 mln zł).

Trochę mniejsze spadki zanotowały „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) i „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communications). Wpływy reklamowe pierwszego dziennika zmalały o 16,6 proc. (z 40,8 do 34,1 mln zł), a drugiego - o 16,5 proc. (z 24,2 do 20,2 mln zł).

Nieznacznie mniej niż rok wcześniej zarobiły z reklam „Polska” (Grupa Polskapresse) i bezpłatne „Metro” (Agora). Przychody pierwszego tytułu spadły o 3 proc. (z 56,1 do 54,4 mln zł), a drugiego - o 1,4 proc. (z 21,8 do 21,5 mln zł).

Za to cennikowe wpływy reklamowe „Super Expressu” wzrosły w skali roku z 21 do 24,8 mln zł, co oznacza 17,8 proc. w górę.

>>> Przeglądaj okładki gazet i czasopism w naszym nowym dziale Jedynki

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III.2013

I-III.2014

GAZETA WYBORCZA

112 698 736 zł

88 996 511 zł

POLSKA

56 117 415 zł

54 428 584 zł

FAKT

40 854 337 zł

34 076 672 zł

SUPER EXPRESS

21 038 009 zł

24 778 288 zł

METRO

21 826 814 zł

21 517 520 zł

RZECZPOSPOLITA

24 208 941 zł

20 215 820 zł

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

15 893 913 zł

12 467 726 zł

NASZE MIASTO

8 027 669 zł

6 206 422 zł

EXPRESS ILUSTROWANY

5 769 645 zł

6 126 257 zł

GAZETA POMORSKA

7 552 840 zł

6 017 267 zł

monitorowane tytuły razem

387 736 853 zł

341 726 294 zł

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Gazety 12 proc. mniej z reklam w I kw. 2014. Ostro w dół „Gazeta Wyborcza” i „DGP”, zyskał „SE” (TOP10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zdziwiony
To ktoś się jeszcze w gazetach reklamuje????? Rany ale średniowiecze w polskim rynku medialnym. Przecież reklama taka jest mało mierzalna i skuteczna. Lepiej robić adverty w Google z precyzyjnym targetowaniem i olbrzymim zasięgiem.
odpowiedź
User
dd
@zdziwiony akurat reklamodawca zamieszczający swoje reklamy w GW doskonale wie jaki to target: feministki stare panny, obsesyjni filosemici, anarchiści i pedały. Bardzo wąski i silnie sprecyzowany target.
odpowiedź
User
Agata Broda - rzecznik DGP
Rzeczywiste, zaksięgowane wpływy reklamowe Dziennika Gazety Prawnej za I kwartał 2014 r. (vs I kwartał 2013 r.) utrzymały się na tym samym poziomie, z minimalnym 0,1% spadkiem.
odpowiedź