SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazprom wykupił dawną opozycyjną stację TV

Rosyjski koncern gazowy Gazprom uzyskał w zeszłym roku 100 procent akcji dawnej opozycyjnej stacji telewizyjnej NTW - podała agencja AFP.

AFP powołuje się na raport roczny Gazpromu za zeszły rok. Podano w nim, że dwa lata temu koncern posiadał 69 procent akcji telewizji, zaś w 2006 uzyskał już sto procent.

Proces przejmowania telewizji, założonej przez oligarchę Władimira Gusińskiego, Gazprom rozpoczął w 2001 roku w budzących kontrowersje okolicznościach. Po przejściu pod kontrolę koncernu, wymianie kierownictwa i odejściu wielu dziennikarzy, NTW przestała być jawnie opozycyjna wobec władz. Wcześniej uważano ją za jedyną otwarcie niezależną stację.

Działająca od 1993 telewizja krytykowała m.in. łamanie praw człowieka w Czeczenii oraz korupcję na szczytach rosyjskich władz. Przed wyborami w 2000 roku krytykowała także obecnego prezydenta Rosji Władimira Putina i z tym wiązano późniejsze kłopoty stacji i jej przejęcie przez kontrolowany przez państwo Gazprom. Władze Kremla zaprzeczały, by miały w tym jakiś udział.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Gazprom wykupił dawną opozycyjną stację TV

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl