SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gdańsk szuka głównego specjalisty ds. komunikacji i marki

Prezydent Gdańska ogłosił nabór na nowo utworzone stanowisko głównego specjalisty ds. komunikacji i marki Miasta Gdańska. Wymagań stawia wiele, jednak zdaniem szefów agencji PR nie są one wygórowane.

Gdańsk, fot. Shutterstock.comGdańsk, fot. Shutterstock.com

Urząd Miasta Gdańska chce zatrudnić głównego specjalistę ds. komunikacji i marki Miasta Gdańska. Prezydent miasta Paweł Adamowicz zmiany w działaniach public relations gdańskiego magistratu zapowiadał jeszcze w trakcie ostatniej kampanii wyborczej. Obecnie o wizerunek prezydenta i samego miasta oraz komunikację z mediami i mieszkańcami dbają takie jednostki, jak biuro prezydenta ds. promocji miasta oraz biuro prasowe. Wspierane są dodatkowo przez referat inicjatyw i konsultacji społecznej w wydziale rozwoju społecznego (powstał z połączenia wydziału edukacji i wydziału polityki społecznej) oraz doradcę prezydenta ds. mediów społecznościowych.

Zatrudniona na stanowisku głównego specjalisty ds. komunikacji i marki Gdańska osoba zajmie się m.in. realizacją zadań w zakresie polityki informacyjnej i obsługi medialnej, komunikacją społeczną, promocją marki miasta oraz jego promocją gospodarczą. Będzie współpracować z mediami lokalnymi, krajowymi i zagranicznymi, organizować spotkania i konferencje prasowe, przygotowywać i redagować informacje prasowe i inne publikacje, koordynować wydarzenia związane z życiem miasta i jego mieszkańców w zakresie jednolitej polityki informacyjnej miasta. Ponadto będzie odpowiedzialna za organizowanie konsultacji społecznych, spotkań prezydenta z mieszkańcami, inicjowanie spotkań władz miasta z liderami społeczności lokalnych, badanie opinii mieszkańców w sprawach realizacji zadań miasta, inicjowanie i prowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnych dotyczących życia społecznego miasta, prowadzenie zadań w zakresie budżetu obywatelskiego.

Od osób aplikujących na to stanowisko prezydent miasta oczekuje m.in. minimum 4-letniego stażu pracy na stanowiskach z podobnym zakresem obowiązków, co najmniej 3- letniego doświadczenia w kierowaniu zespołem. Wymagane są też doświadczenie w koordynacji dużych projektów marketingowych, kampanii społecznych i  informacyjnych, wydarzeń medialnych, wiedza specjalistyczna z zakresu marketingu, public relations, prawa prasowego, prawa autorskiego, doświadczenie w realizacji projektów międzynarodowych i projektów dofinansowanych z budżetu Unii Europejskiej.

Główny specjalista ds. komunikacji i marki Gdańska otrzyma umowę o pracę (najpierw na 6 miesięcy) oraz wynagrodzenie zasadnicze w przedziale 2,9 tys.-4,8 tys. zł brutto, w zależności od posiadanego doświadczenia i kompetencji. Do tego dodatek funkcyjny i stażowy oraz tzw. trzynastkę.

Według szefów agencji public relations wymagania gdańskiego magistratu wobec osób ubiegających się o pracę na tym stanowisku nie są zbyt wygórowane.

- Wymagania nie są wygórowane jak dla szefa całej komunikacji miasta, bo choć nie jest to powiedziane w ogłoszeniu to chyba o taką osobę chodzi - uważa Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR. - Słuszne wydaje mi się połączenie kompetencji komunikacyjnych kilku działów w jednym, to ma sens organizacyjny, merytoryczny i finansowy - dodaje.

Czarnowski ma jednak zastrzeżenia co do zakresu obowiązków. - Rozumiem tworzenie strategii, opracowanie założeń jednolitej polityki informacyjnej, koordynację itd. To rzeczywiście są zadania dla szefa z wynagrodzeniem, biorąc pod uwagę wielkość „firmy” Gdańsk - 20 tys. brutto. Ale już nie organizacja spotkań, dystrybucja materiałów i gadżetów, pisanie informacji prasowych, udział w wystawach - do tego są pozostali pracownicy działu - opisuje szef First PR. Zaznacza przy tym, że całość ogłoszenia rekrutacyjnego sprawia wrażenie jakby ktoś wziął spis wszystkiego co znalazł w komunikacji i nieprofesjonalnie usiłował włożyć to w zadania jednego pracownika za pensję zupełnie nie odpowiadającą wkładowi pracy

Szymon Sikorski, prezes agencji Publicon, zwraca uwagę, że praca w samorządzie to bardzo duża odpowiedzialność - ponieważ każde słowo jest obracane na wszystkie strony przez opinię publiczną, nie ma miejsca na wpadki. - Mówię to z doświadczenia, ponieważ mam dość duże w sektorze samorządowym i publicznym. I ta praca jest bardzo niewdzięczna. Co więcej - dodałbym jeszcze więcej funkcji miękkich, takich jak rozumienie podstawowych zasad ekonomii, znajomość lokalnych środowisk miejskich, dodałbym obowiązkowo posiadanie doświadczenia w dyskusjach z NGO - mówi Sikorski.

Dołącz do dyskusji: Gdańsk szuka głównego specjalisty ds. komunikacji i marki

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jadek
proponuję hasło: miasto złodziei, którzy pewni bezkarności naciagają tysiące ludzi na nieistniejące złoto... miasto polityków, którzy ciagna na zlecenie złodziei samolot i kolekcjonuja mieszkania na które z pensji nie byłoby ich stać... miasto gnoma, który sprzedał oszczędności Polaków i zesłał miliony na wygnanie i fizyczna harówkę w zamian za 100 tys. pensji dla siebie i ogromną emeryturę... Trójmiasto... siedziba najgorszej eurokomunistycznej mafii
odpowiedź
User
ekspert
bardzo dobry pomysł
odpowiedź
User
fest
Prezydent Adamowicz hce za taka pensje znaleźc profesjolaniostę. Przecieram oczy ze zdumienia. No chyba, że ta pensyjka jest podana w Euro. A juz chcialem aplikować, bo ładny ten Gdańsk jest. Jak diabli. :-)
odpowiedź