SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

GfK Polonia przejmie od Gemiusa badanie polskiego internetu

Firma GfK Polonia wygrała konkurs spółki Polskie Badania Internetu na realizację stałego pomiaru odwiedzalności serwisów i aplikacji internetowych w naszym kraju. Dotychczas takie badanie pod nazwą Megapanel prowadził Gemius.

Article

Pierwsze wyniki nowego badania realizowanego przez GfK Polonia zostaną udostępnione na początku 2016 roku. Umowa z firmą zostanie podpisana na lata 2016-2019. Szczegółowe informacje, jak będzie wyglądać nowe badanie, zostaną podane w połowie czerwca.

Do końca br. pomiar odwiedzalności serwisów i aplikacji internetowych w Polsce będzie odbywał się w ramach dotychczasowego badania Megapanel, realizowanego przez Gemius od ponad 10 lat.

W finale konkursu na realizację tego badania, prowadzonego przez PBI przez ostatni rok, oprócz Gemiusa i GfK Polonia, brały udział firmy ComScore, Millward Brown i Nielsen. - Oferty firm, które były rozważane w finale konkursu, spełniały najwyższe wymagania wobec tego typu projektów - podkreśla Andrzej Garapich, prezes PBI.

Jak przebiegał konkurs? Po ocenieniu ofert przez komisję rozpoczęto negocjacje, w trakcie których doprecyzowywano zakres merytoryczny i finansowy przedstawionych ofert. Rozmowy zakończono w kwietniu, a we wtorek nadzwyczajne zgromadzenie wspólników PBI (czyli największych polskich wydawców internetowych) wybrało firmę GfK Polonia jako wykonawcy badania. W ramach komisji udziałowcy PBI konsultowali się z przedstawicielami IAB Polska, Stowarzyszenia Agencji Reklamowych, domów mediowych oraz sieci reklamowych.

Obecne badanie Megapanel jest oparte z jednej strony na skrypcie zliczającym odwiedzalność stron i aplikacji (korzysta z niego zdecydowana większość czołowych polskich wydawców internetowych), a z drugiej na grupie ponad 10 tys. internautów, którzy zainstalowali program monitorujący ich aktywność w internecie (na podstawie tego szacowane są liczba użytkowników i zasięg serwisów zagranicznych i tych polskich, które nie wpięły do swoich kodów skryptu zliczającego ruch).

Na początku maja Gemius, Nielsen Audience Measurement i Millward Brown zapowiedziały, że na podstawie realizowanych przez nie pomiarów i badań korzystania z internetu, telewizji, radia i prasy opracują wspólne badanie korzystania z tych mediów i łącznych zasięgów poszczególnych stacji, serwisów i tytułów (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: GfK Polonia przejmie od Gemiusa badanie polskiego internetu

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
insider
Nareszcie ! GFK przedstawiła lepszą metodologicznie i sporo droższą ofertę niż Gemius. Fajnie że wydawcy zrozumieli, że dalszy "rozwój" Megapanelu przez Gemiusa to remontowanie starej i pordzewiałej fury za pomocą kolejnej warstwy szpachli i lakieru. Będzie wreszcie porządnie rekrutowany i zarządzany panel, zintegrowany pomiar apek i streamów oraz doskonałe narzędzie analityczne. Nie będę tęsknił za Gemiusem ani chwili...
44 41
odpowiedź
User
Zen
Poprosze adresy serverow gfk zebym mogl je dokladnie dodac do pliku host we wszystkich komputerach, laptopach, tabletach , telefonach i telewizorach :)
21 19
odpowiedź
User
albert
26 maja 2015 mają skończył się w Polsce Gemius.
39 30
odpowiedź
User
Gosc
Bez sensu
25 24
odpowiedź
User
Mediowiec
SZACH MAT! No more topornego systemu z bezwartościowymi danymi
32 28
odpowiedź