SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

GfK Polonia ze 100,9 mln zł wpływów i 9,6 mln zł zysku. 30 proc. sprzedaży w ramach grupy kapitałowej

W ub.r. firma badawcza GfK Polonia zanotowała 100,9 mln zł przychodów ze sprzedaży (1,3 proc. więcej niż rok wcześniej) i 9,6 mln zł zysku netto (wobec 10,66 mln zł w 2016 roku). 30 proc. przychodów sprzedażowych pochodziło od innych firm z Grupy GfK.

Article

GfK Polonia świadczy usługi w zakresie badań rynku i doradztwa biznesowego. W sprawozdaniach złożonych w KRS firma wyliczyła, że ma klientów z branży FMCG, technologii, finansów, motoryzacji, turystyki, ochrony zdrowia, handlu, mediów i reklamy. Nie podała natomiast, jak duże wpływy osiągnięto z poszczególnych typów usług.

Firma na zakup usług od innych podmiotów z grupy GfK wydała w ub.r. 23,92 mln zł, a ze sprzedaży im usług osiągnęła 31,55 mln zł wpływów.

„Rosnąca presja cenowa”

W sprawozdaniach GfK Polonia zwróciła uwagę na wzrastającą presję, na którą składają się zarówno oczekiwania klientów, jak i strategia konkurencyjnych firm.

- W wielu przypadkach głównym czynnikiem wyboru oferenta w ogłaszanych przetargach jest wysokość oferowanych cen. Odnotowuje się tendencję do oferowania znaczącą niższych cen na te same usługi przez małe firmy działające w branży badawczej. Stwarza to niebezpieczne zjawisko sztucznego zaniżania cen kosztem jakości usług - napisano.

W ub.r. koszty sprzedaży wyniosły 69,25 mln zł (wobec 72,03 mln zł), natomiast łączne koszty - 82,31 mln zł. Zdecydowanie najwięcej spółka wydała na usługi obce (44,83 mln zł) oraz wynagrodzenia (27,88 mln zł). W firmie pracowało 218 osób, dwuosobowy zarząd zarobił 1,26 ml zł.

Zysk brutto GfK Polonia zwiększył się w skali roku z 27,54 do 31,64 mln zł, a zysk ze sprzedaży - z 16,02 do 18,59 mln zł.

Mocno wzrosły inne koszty operacyjne firmy - z 2,63 do 6,18 mln zł. W konsekwencji zysk z działalności operacyjnej zmalał z 13,65 do 12,61 mln zł, a zysk netto - z 10,66 do 9,6 mln zł.

- Spadek poziomu rentowności spółki był spowodowany koniecznością utworzenia rezerwy na koszty związane ze strategicznym projektem spółki - zaznaczyła GfK Polonia w sprawozdaniu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: GfK Polonia ze 100,9 mln zł wpływów i 9,6 mln zł zysku. 30 proc. sprzedaży w ramach grupy kapitałowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl