GG wprowadza nowości. Konta firmowe, uwierzytelnianie SMS-em i reklamy wideo

Polski komunikator GG wprowadził nowe rozwiązania dla użytkowników i reklamodawców. Pojawiła się możliwość zakładania na platformie kont firmowych, uwierzytelnianie SMS-em ma zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników, zaś marki otrzymały możliwość zamieszczania w GG reklam wideo.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
GG wprowadza nowości. Konta firmowe, uwierzytelnianie SMS-em i reklamy wideo

Polski komunikator Gadu-Gadu (teraz GG) funkcjonuje w internecie od 2000 r. Obecnie właścicielem platformy, z której korzysta ok. miliona użytkowników jest firma Fintecom, która przejęła GG w 2018 r. występując wówczas pod nazwą England.pl.

W pierwszej połowie kwietnia br. GG udostępnił użytkownikom bota, który na podstawie pytań zadawanych internautom pozwala ocenić stopień w jakim są oni zagrożeni zakażeniem koronawirusem. Mechanizm powstał we współpracy z WHO i Ministerstwem Zdrowia, nie jest jednak przeznaczony do wiarygodnego diagnozowania czy użytkownik jest zainfekowany wirusem.

Firmowe konta na GG

Teraz GG ujawniło wprowadzenie kolejnych nowości na swojej platformie. Jedną z nich są konta firmowe. Dotąd firmy zakładały konta takie same, jak osoby prywatne, teraz każda firma może założyć konto, w którym zamieści swoje dane teleadresowe i opis działalności. Może również przekształcić dotychczasowe konto zwykłe w konto firmowe.

Rejestracja odbywa się w aplikacji desktopowej oraz w wersji przeglądarkowej GG, przekształcenia można dokonać także w wersjach mobilnych GG. Wszystkie konta firmowe będą widoczne w katalogu publicznym po ich uprzedniej weryfikacji.

grafika

Każda firma korzystająca z GG ma możliwość przedstawić się w opisie działalności – tym samym GG może stać się platformą do pozyskiwania nowych klientów wśród użytkowników komunikatora.

Firmy mogą również bezpłatnie korzystać z darmowego produktu – GG Czat, który ma umożliwiać szybki kontakt z klientami. GG Czat to rozmowy w czasie rzeczywistym oraz nielimitowany, darmowy dostęp do archiwum czatów – w każdej chwili można sprawdzić historię wcześniejszych ustaleń z klientem.

Weryfikacja SMS

W ramach ochrony użytkowników GG i walki z nadużyciami wprowadzono weryfikację przez numer telefonu przy zakładaniu nowego konta. Ma to na celu ukrócenie działań osób, które nagminnie łamią regulamin korzystania z komunikatora.

Firma zaznacza, że dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo i komfort wszystkich pozostałych użytkowników. Weryfikacja numerem telefonu to kolejny etap wprowadzanych zabezpieczeń. Ma pozwolić pozbyć się skuteczniej fałszywych kont i wyeliminować działania naruszające zasady społeczności GG.

grafika

Weryfikacja SMS dotyczy wyłącznie rejestracji konta w GG – użytkownicy, którzy już korzystają z komunikatora zgodnie z jego przeznaczeniem nie zostaną poproszeni o numery swoich telefonów.

Rejestracja odbywa się aktualnie na polskie, niemieckie oraz brytyjskie numery telefonów, wraz z uruchomieniem anglojęzycznej webowej wersji GG będzie stopniowo aktywna dla pozostałych numerów zagranicznych.

Reklamy wideo na GG

W komunikatorze wprowadzono także reklamy wideo. Wyświetlane są one użytkownikom korzystającym z GG na telefonach z Androidem podczas używania funkcji ruletki.

Firma zapewnia, że podejmując decyzję o poszerzeniu oferty dla reklamodawców miała również na uwadze to, aby dodatkowe reklamy nie były uciążliwe dla użytkowników komunikatora.

grafika

Pierwsza reklama wyświetla się po 30. losowaniu, a następne pojawiają się co 15 losowań. Im więcej spotów obejrzy użytkownik, tym dłużej może losować bez przerw na reklamę. Może również otrzymać 15 + 10 bonusowych losowań, jeśli reklamę obejrzy zanim licznik dojdzie do zera.

Wcześniej w GG wprowadzono abonamenty, dzięki którym – po uiszczeniu opłaty – użytkownicy telefonów z Androidem mogą reklamy wyłączyć. Dotyczy to także reklam wideo.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu