SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Golden Drum festiwalem kreatywnych Słowian (relacja Havas Media Group)

Prace zgłoszone do konkursu reklamowego Golden Drum są nie tylko na świadomym poziomie, ale także bardzo dobrze wpasowują się w aspekty kulturowe i społeczne naszego regionu. Kraje byłego bloku wschodniego mają w dalszym ciągu bardzo podobne podłoże historyczne, ekonomiczne i społeczne oraz borykają się z podobnymi problemami, co także wpływa na kształt reklamy i jej zbieżność - pierwszy dzień festiwalu Golden Drum relacjonuje dla Wirtualnemedia.pl Michał Zawadzki, online communication manager z Havas Media Group.

Article

W środę rozpoczął się w stolicy Słowenii Festiwal Golden Drum, podczas którego zmierzą się w rywalizacji o nagrody najciekawsze projekty kreatywne z Europy Środkowo-Wschodniej. Jednak Festiwal to nie tylko świetne zgłoszenia konkursowe, to także prezentacje liderów świata reklamy z całego globu oraz spotkania i wymiana doświadczeń między specjalistami.

To co wyróżnia sam Golden Drum to miejsce i przedstawiciele z branży, którzy na niego zjeżdżają. Lublana, która przejęła organizację imprezy od nadmorskiego Portoroża to jedna z najmniejszych, ale również wiodących stolic byłego Bloku Wschodniego. Po rozpadzie Jugosławii stała się wzorem dla tej części Europy jeżeli chodzi o dążenie do zachodnich standardów. Zarówno pod kątem wartości społecznych, ekonomicznych, ale także np. architektonicznych, co jest niezmiernie istotne w kontekście reklamy zewnętrznej (który to temat np. w Polsce jest na razie w fazie raczkującej).


Smok, symbol Lublany oraz Festiwalu Golden Drum

Drugi aspekt to ludzie. Na Golden Drum spotykają się specjaliści z wszystkich rynków Europy Środkowej oraz Bałkanów. Festiwal wyróżnia się tym, że równie często słychać na nim angielski co np. serbsko-chorwacki czy rosyjski. Owszem prezentacje są po angielsku, ale w kuluarach ludzie bardzo często przechodzą na ty, mówiąc w lokalnych językach, to także pokazuje jak blisko współdziałają te rynki.

Prace zgłoszone w konkursie są nie tylko na świadomym poziomie, ale także bardzo dobrze wpasowują się w aspekty kulturowe i społeczne naszego regionu. Dlatego też tak łatwo jest je adoptować na inne rynki. Co by nie mówić, kraje byłego bloku wschodniego mają w dalszym ciągu bardzo podobne podłoże historyczne, ekonomiczne i społeczne oraz borykają się z podobnymi problemami, co także wpływa na kształt reklamy i jej zbieżność czy to w Polsce, Słowenii czy też w Bułgarii.

Podsumowując zaś pierwszy dzień Festiwalu. Impreza rozkręca się, sala główna i kuluary wypełniają się z godziny na godzinę. Pierwsze prezentacje za nami. Po ciekawej i rozpoczynającej Festiwal prezentacji przedstawicielki rumuńskiego McCanna przeszliśmy przez bardzo ogólnikową i nierówną prelekcję serbskich przedstawicieli z Vice nt. millenialsów, po czym mogliśmy się raczyć naprawdę pięknymi kreacjami stworzonymi przez londyńską agencję Moth Studio.

Najciekawszy element programu został jednak na koniec, gdy przebojowy Alemsah Ozturk z tureckiego Greya w przebojowy sposób przedstawił bardzo ciekawe pomysły na rozwój i pozytywne funkcjonowanie agencji reklamowych. Na pewno w kolejnych dniach będzie tylko ciekawiej!

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Golden Drum festiwalem kreatywnych Słowian (relacja Havas Media Group)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing