SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Goniec najmocniej angażował na Facebooku w 2023 roku. Hitem post ZOO w Łodzi

Profil serwisu Goniec na Facebooku był najbardziej angażującym w 2023 roku – wynika z danych firmy Sotrender. Goniec wyprzedził Siepomaga.pl, Play i TVN24. Najlepszy post roku został opublikowany na profilu łódzkiego ZOO.

Profil Play utrzymał się na pozycji lidera w zestawieniu największych profili na Facebooku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy na profilu marki przybyło ponad 45 tys. nowych fanów.

Po raz kolejny jedynie marce Play i Allegro udało się również zgromadzić ponad dwumilionową społeczność.

W gronie 10 największych profili po raz pierwszy znalazł się profil TVN24 z liczbą 1,6 miliona fanów.

Profile serwisów publikujących newsy rozrywkowe i plotkarskie rosły w minionym roku najszybciej. Na profilu Party.pl pojawiło się ponad 437 tys. nowych fanów, a na profilu Lelum.pl - 392 tys. Także w 2022 roku profile serwisów informacyjno-rozrywkowych rosły najszybciej.

Goniec najbardziej angażującym profilem roku 

Goniec, profil, który w 2022 roku był drugim najbardziej angażującym profilem, w 2023 roku awansował na miejsce pierwsze.

W porównaniu do 2022 roku z TOP5 wypadły dwa profile serwisów sportowych - TVP Sport i Łączy nas piłka. Nie znalazł się w nim także profil TVN24.

W czołówce, na miejscu drugim i czwartym, zadebiutowały dwa profile: Siepomaga.pl i Przytulisko Głowno. Obecność Siepomaga.pl na tak wysokim miejscu nie powinna być zaskakująca, bowiem posty fundacji regularnie znajdują się wśród najlepszych postów miesiąca w raporcie Facebook Trends od Sotrendera.

TVN24 liderem aktywności

Podobnie jak na Instagramie, także na Facebooku najwięcej postów opublikowano na profilach czołowych polskich mediów.

Liderem był TVN24 z liczbą postów przekraczającą 25 tysięcy, co daje średnio 70 postów opublikowanych każdego dnia. W TOP3 znalazły się również profile NaTemat.pl i Onetu.

Profil Pomagam.pl okazał się po raz pierwszy najskuteczniejszy w obsłudze klienta na Facebooku.

W TOP5 nie zabrakło w tej kategorii firm telekomunikacyjnych (Orange, nju mobile, Play), które co roku plasują się na czołowych miejscach zestawienia.

Spadające koszty reklamowe na Facebooku

W 2023 roku średni CPC utrzymał się na niezmienionym poziomie w stosunku do roku 2022, jednak średni CPM spadł o niemal połowę. W 2023 roku marketerzy płacili średnio 4 zł za dotarcie do tysiąca użytkowników. Z kolei średnie dzienne wydatki oscylowały wokół 17 zł.  

Co ciekawe, reklamodawcy najwięcej na reklamę wydawali w marcu 2023, a w grudniu wydawali o ponad połowę mniej.

Łódzkie ZOO z najlepszym postem roku

Prawdziwą niespodzianką okazał się być najbardziej angażujący post 2023 roku. Został on opublikowany na profilu ZOO Łódź i przedstawia… pawia. Wideo ukazujące różnorodność i piękno pawiego pióropusza zachwyciło internautów, którzy polubili materiał niemal 320 tys. razy i udostępnili go ponad 63 tys. razy. Do tej pory materiał został obejrzany ponad 7 milionów razy.

Wśród 14 najlepszych postów roku aż połowa została opublikowana na profilu Siepomaga.pl. Nie zabrakło też innych treści chwytających za serca, m.in. związanych z pomocą zwierzętom. 

Dołącz do dyskusji: Goniec najmocniej angażował na Facebooku w 2023 roku. Hitem post ZOO w Łodzi

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zaangażowanie, czyli częste ataki hejterów
Najbardziej angażujący na FB oznacza najwięcej reakcji użytkowników, a w to wlicza się także hejt i fala nienawistnych komentarzy. Wydawcy celowo podsycają emocje wśród internautów, zmieniają zdjęcia i tytuły na infantylne clikbajty, by np. ośmieszając autorów wywołać więcej reakcji. Facebook powinien temu od dawna przeciwdziałać, bo taki tytuł wbrew pozorom okupiony jest wieloma bardzo negatywnymi zjawiskami. Nic dziwnego, że poważnych mediów brak w tym niechlubnym gronie.
odpowiedź
User
Zaangażowanie, czyli częste ataki hejterów
Najbardziej angażujący na FB oznacza najwięcej reakcji użytkowników, a w to wlicza się także hejt i fala nienawistnych komentarzy. Wydawcy celowo podsycają emocje wśród internautów, zmieniają zdjęcia i tytuły na infantylne clikbajty, by np. ośmieszając autorów wywołać więcej reakcji. Facebook powinien temu od dawna przeciwdziałać, bo taki tytuł wbrew pozorom okupiony jest wieloma bardzo negatywnymi zjawiskami. Nic dziwnego, że poważnych mediów brak w tym niechlubnym gronie.
odpowiedź
User
crash
Te zasięgi są gucio warte, wie to każdy, kto prowadził taki profil.
odpowiedź