SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google testuje aplikację Shoelace. Chce powrócić na rynek mediów społecznościowych

Google rozpoczął ograniczone testy nowej aplikacji o nazwie Shoelace. Pozwala ona na kontaktowanie pomiędzy sobą internautów o podobnych zainteresowaniach. Szykując nową ofertę tego typu Google chce powrócić na rynek mediów społecznościowych, z których niedawno wycofał się zamykając platformę Google+.

Google nie ma szczęścia do budowania platform społecznościowych. Największy tego typu projekt uruchomiony w 2011 r. o nazwie Google+ na początku kwietnia br. ostatecznie zakończył swoje funkcjonowanie, po wcześniejszej wpadce z wyciekiem danych 52 mln internautów. Luka z zabezpieczeniach była jednak tylko jedną z przyczyn zamknięcia Google+, bowiem platforma nigdy nie osiągnęła takiego poziomu popularności, by skutecznie konkurować m.in. z Facebookiem.

Okazuje się jednak, że Google nie rezygnuje z obecności w segmencie mediów społecznościowych. Koncern rozpoczął wśród mieszkańców Nowego Jorku testy mobilnej aplikacji o nazwie Shoelace.

W zamyśle aplikacja opracowana przez należący do Google zespół Area 120 ma opierać się na lokalnych społecznościach i zbliżać do siebie osoby o podobnych zainteresowaniach.

Shoelace ma m.in. umożliwiać wzajemne kontakty mieszkających blisko siebie internautów posiadających psy lub koty, lub też takich którzy mają podobne upodobania dotyczące gier czy rozrywek.

Na razie nie ma żadnych informacji o tym kiedy zakończą się obecne testy Shoelace oraz czy i kiedy aplikacja mogłaby pojawić się oficjalnie na rynku.

Zysk netto holdingu Alphabet, do którego należy Google wyniósł w I kwartale 2019 r. 6,66 miliarda dolarów, w porównaniu do 9,4 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018. Samo Google zanotowało przychód w wysokości 36,17 miliarda dolarów, co oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 31 mld dol.), a zysk operacyjny zwiększył się z 8,37 do 9,33 miliarda dolarów.

Dołącz do dyskusji: Google testuje aplikację Shoelace. Chce powrócić na rynek mediów społecznościowych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nie potrzeba
media społecznościowe to przeżytek, platformy takie jak Facebook czy Instagram pomimo wciąż bardzo dużej ilości użytkowników wyrażanej już w zasięgu ponad 2 miliardów odnotowują spadki w odwiedzaniu ich, tzn. użytkownicy spędzają tam coraz mniej czasu, mniej udostępniają, mniej dzielą się treściami, mniej zamieszczają zdjęć, mniej lajkują i komentują - słowem media społecznościowe(FB, INSTA) spotyka podobny los do niegdyś tak popularnego serwisu jak Nasza Klasa - są miejscami owszem do zaciągania informacji, do poszukiwania jakiś hobby czy zainteresowań, do integrowania się powiedzmy w jakiś grupach zainteresowań ale coraz bardziej są to miejsca, w których ludzie odchodzą od dzielenia się swoją prywatnością, zwłaszcza po aferach z wyciekami danych. Na dobrą sprawę to nikt nie miałby nic przeciwko jakby nie było smartfonów, wi-fi i mediów społecznościowych, nikt nie mówi o tym głośno a wiele ludzi w myślach czuje, że byłoby bez tych kwestii po prostu lepiej, bardziej prywatnie, zdrowiej. Są to kwestie, które po prostu zabierają i czas i zdrowie i prywatność jednocześnie powodując zaniżanie ilorazu inteligencji, rozleniwiają i uzależniają - a więc użytkownik końcowy tego typu "innowacji" w gruncie rzeczy nie zyskuje nic, a traci bardzo dużo.
odpowiedź