SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google for Startups tworzy w Warszawie akcelerator dla sektora gamingowego. Najwięcej startupów z Polski

Rusza inicjatywa Google wspierająca rozwój startupów w zaawansowanej fazie wzrostu. W Warszawie wystartuje Google for Startups Accelerator, którego pierwsza edycja jest skierowana do firm z sektora gamingowego z całej Europy. W programie weźmie udział 10 startupów z sześciu krajów, 4 z nich to polskie firmy zajmujące się tworzeniem gier.

Article

Google for Startups Accelerator to kilkumiesięczny program dla zaawansowanych startupów (w tym spółek giełdowych), który ma pomóc im w szybkim rozwoju i globalnej ekspansji.

Pierwsza edycja warszawskiego akceleratora Google jest skierowana do firm z branży gamingowej z całej Europy. Projekt rozpoczyna się tygodniowymi warsztatami z 30 mentorami z całego świata.

Przez kolejne miesiące wybrane firmy będą w warszawskim Campusie Google for Startups szkolić się m.in. z wykorzystania technologii i produktów wspierających rozwój biznesu gamingowego, a także rozwijać swoje umiejętności zarządcze i sposoby rozbudowywania zespołu firmy. Całość zakończy się w połowie przyszłego roku podczas Demo Day - spotkania z potencjalnymi inwestorami.

Poniżej lista 10 startupów, które znalazły się w gronie uczestników akceleratora gamingowego Google for Startups w Warszawie. Najwięcej firm pochodzi z Polski.

Ahoy Games (Polska)
Założony w 2013 roku Ahoy Games tworzy mobilne wersje klasycznych i popularnych gier planszowych. Kładzie przy tym duży nacisk na jakość i doświadczenie użytkownika. Najpopularniejsza gra Ahoy Games o nazwie „Okey” ma codziennie ponad pół miliona aktywnych użytkowników.

BON Games (Finlandia)
BON Games to fińskie studio gier założone w 2017 r. Jego twórcy dzielili pasję do oldschoolowych gier typu tycoon i symulacji biznesowych. Po analizie danych
i przeprowadzeniu badań okazało się, że za tą pasją idzie również realna szansa rynkowa. Pierwsza gra BON Games, Transit King Tycoon, została wydana w czerwcu 2018 r. i do dziś zdobywa nowych fanów na całym świecie. Gra odnotowuje również wysoki zwrot wydatków na reklamę (ROAS), a jej przychody wzrosły z 50 do 100 proc. miesięcznie w br.

Chess & Checkers Games (Polska)
Chess & Checkers to firma, której historia rozpoczęła się w styczniu 2015 r. To właśnie wtedy Łukasz Oktaba, chcąc nauczyć się programowania w Javie, zaczął od napisania prostej gry mobilnej na Androida. Tak powstały Warcaby - gra miała być tylko dodatkiem do CV, ale ostatecznie stała się jedną z lepiej rozpoznawalnych
w swojej kategorii. Obecnie na sukces Chess & Checkers pracuje już 13-osobowy zespół, a firma stworzyła kolejną klasyczną grę planszową - Szachy. Zarówno Szachy, jak i Warcaby, zostały pobrane już ponad 70 mln razy.

highCore Games (Białoruś)
Niewielki zespół twórców, skupiający się głównie na grach mobilnych z segmentu mid core i casual. Gry z ich portfolio zostały już ściągnięte ponad 20 mln razy.

PowerPlay Studio (Słowacja)
PowerPlay Studio jest jednym z największych słowackich studiów gier
i zdecydowanym numerem jeden pośród studiów niezależnych. Koncentrują się przede wszystkim na grach niszowych - zwłaszcza kategorii gier sportowych.

Reality Games (Polska)
Reality Games to dynamicznie rozwijające się studio gier, opracowujące gry mobilne, które wykorzystują dane z realnego świata. Silnik gier pobiera i łączy takie dane ze znanymi koncepcjami oraz sprawdzoną mechaniką, aby wygenerować wciągającą mobilną rozrywkę. Jak mówią sami założyciele, Reality Games nie próbuje konkurować z żadnymi z obecnych trendów w branży, ich celem jest tworzenie zupełnie nowego gatunku mobilnej rozrywki.

Synctuition (Estonia)
Synctuition to aplikacja relaksacyjna, która wykorzystuje dźwięki 3D, dudnienia różnicowe, fale gamma i spersonalizowaną częstotliwość głosu. Pierwsza iteracja programu została udostępniona w 2017 r., a rok później po zrewidowaniu wielu pierwotnych decyzji biznesowych powstała druga wersja aplikacji -  “Synctuition-first”. W pierwszych sześciu miesiącach działania aplikacja wygenerowała ponad 500 tys. instalacji i osiągnęła docelowy przychód na 2019 r. już w pierwszych ośmiu miesiącach od ponownego uruchomienia.

T-Bull (Polska)
Studio zostało założone w 2010 r. przez Grzegorza Zwolińskiego, Damiana Fijałkowskiego i Radosława Łapczyńskiego. Opracowane przez firmę gry trafiły na wszystkie kluczowe platformy mobilne i zostały pobrane przez prawie pół miliarda użytkowników na całym świecie. Jedna z ich najpopularniejszych gier, Moto Rider GO, trafiła na listę najlepszych gier Google Play w 2018 r.

Two Desperados (Serbia)
Two Desperados to studio gier mobilnych z siedzibą w Belgradzie. Ich gry, Woka Woka i Viola's Quest są jednymi z najlepszych typu marble shooters z liczbą ponad 30 mln graczy.

Webelinx (Serbia)
Twórcy takich gier jak My Basketball Team, Playbook, Teenage Drama, Amnesia czy Hidden Objects in Famous Paintings, które przyniosły im sukces. Ich produkcje wyróżnia oryginalna grafika i pomysły. Dzięki tym cechom stali się największym studiem gier mobilnych w Serbii.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Google for Startups tworzy w Warszawie akcelerator dla sektora gamingowego. Najwięcej startupów z Polski

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl