Prywatność w aplikacjach? Google: To sprawa deweloperów

Google zmienił zasady funkcjonowania aplikacji w jego sklepie internetowym Google Play. Chodzi o ustawienia prywatności, za które mają odpowiadać wyłącznie dostawcy oprogramowania. To rodzi kłopoty dla użytkowników aplikacji, ale Google twierdzi, że w wystarczającym stopniu strzeże poufności danych.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Google Play należy, obok platformy App Store, do najpopularniejszych internetowych sklepów z aplikacjami mobilnymi. Według danych firmy analitycznej Sensor Tower, w pierwszym kwartale 2022 r. liczba pobrań programów z Google Play przekroczyła próg 28 mld.

Za prywatność odpowiadają deweloperzy

Google od dość dawna zmaga się z zarzutami dotyczącymi ochrony prywatnych danych użytkowników i wykorzystywaniem tych wskaźników dla celów komercyjnych. Teraz koncern dołożył do tego kolejną cegiełkę.

Google powiadomił, że przywraca listę uprawnień aplikacji w swoim sklepie po tym, jak początkowo usunął je w miejsce etykiet Data Safety.

Dla użytkowników nowe zasady mogą oznaczać pewien kłopot związany z ich prywatnością. Chodzi bowiem o to, że Google w całości przenosi obowiązki informacyjne dotyczące prywatności i przetwarzania danych na twórców aplikacji, rezygnuje zaś z powiadamiania użytkowników o tym, jakie informacje są zbierane przez konkretne oprogramowanie.

Tymczasem wiele aplikacji informuje o tym w sposób nie do końca jasny i przejrzysty. W efekcie większość użytkowników nie wie do końca, jakie są skutki udzielonych przez nich zgód na zarządzanie danymi w skomplikowanych regulaminach usług.

Google trafił oczywiście pod zmasowany ogień mediów technologicznych w związku ze zmianą polityki prywatności w swoim sklepie. Jednak koncern, cytowany m.in. przez TechCrunch wyjaśnia, że ochrona danych użytkowników nadal leży mu na sercu. Na potwierdzenie firma zaznacza, że każda aplikacja oferowana w bibliotece Google Play musi przejść proces autoryzacji, dotyczącej także kwestii związanych z gromadzeniem informacji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day