Google został ukarany grzywną za odmowę lokalizacji danych w Rosji

Sąd w Moskwie ukarał w czwartek grzywną w wys. 3 mln rubli (41 tys. USD) koncern Google za odmowę lokalizowania danych rosyjskich użytkowników na terenie Rosji. To pierwsza taka grzywna dla Google'a, który wcześniej był karany za nieusuwanie zakazanych treści.

pap / bg
pap / bg
Udostępnij artykuł:
Google został ukarany grzywną za odmowę lokalizacji danych w Rosji
fot. Shutterstock.com

Sąd uznał, że koncern nie przestrzega rosyjskich przepisów dotyczących danych osobowych. O grzywnie poinformowała agencja TASS, powołując się na przedstawiciela sądu. Google potwierdził informację o grzywnie, ale nie skomentował decyzji sądu.

W lutym 2020 r. za odmowę zlokalizowania danych w Rosji ukarane zostały serwisy Twitter i Facebook. Facebook zapłacił grzywnę, a Twitter odwołał się od wyroku.

Regulowanie internetu w Rosji

W kwietniu br. państwowy regulator internetu, urząd Roskomnadzor zażądał, by do końca maja Google, Twitter, Facebook i WhatsApp odpowiedziały na pytania dotyczące lokalizacji danych w Rosji. Urząd zagroził, że w razie odmowy serwisy te ukarane zostaną grzywną.

Następnie w czerwcu br. regulator ostrzegł, że Google może zostać ukarany karą w wysokości do 6 mln rubli (prawie 82 tys. USD) za to, że nie lokalizuje danych osobowych użytkowników rosyjskich w bazach danych na terenie Rosji.

W 2015 roku w Rosji przyjęto ustawę o lokalizacji danych osobowych. Każda firma, rosyjska lub zagraniczna, której celem jest współpraca z rosyjskimi użytkownikami, powinna zapewniać rejestrowanie, gromadzenie i przechowywanie danych osobowych obywateli Rosji, wykorzystując serwery znajdujące się na terytorium tego kraju.

pap / bg
Autor artykułu:
pap / bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu