Google i Fidelity Investments inwestują miliard dolarów w SpaceX Elona Muska

Koncern Google i fundusz Fidelity Investments kupiły 10 proc. udziałów w należącej do Elona Muska spółce SpaceX. - Dla Google to sposób na nowe źródło przychodów - mówią eksperci.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Nowi inwestorzy pojawili się w momencie, gdy Elon Musk zapowiedział rozpoczęcie nowego projektu prowadzonego przez SpaceX, który ma doprowadzić do budowy sieci satelitów pozwalających na dostęp do internetu (więcej informacji tutaj).

Google i Fidelity Investments zainwestowały łącznie ponad 1 mld dol. w SpaceX, stając się posiadaczami 10 proc. akcji tej spółki. Dołączyły do kilku innych podmiotów, które mają udziały w SpaceX. Są wśród nich między innymi Founders Fund, Draper Fisher Jurvetson, Valor Equity Partners i Capricorn. Według obserwatorów rynku Google zdecydował się na inwestycję w SpaceX, bo poszukuje nowych źródeł przychodu. - Dla Google to szansa wejścia na nowy rynek, na którym może wypracować przychody i zadowolić w ten sposób swoich akcjonariuszy - powiedział serwisowi Bloomberg Greg Sterling, wiceprezes stowarzyszenia Local Search Association.

Google prowadzi własny projekt dostarczania internetu za pomocą nowatorskich rozwiązań. W 2013 r. ogłosił Project Loom - program umieszczenia w atmosferze wokół Ziemi systemu balonów, które miałyby umożliwiać dostęp do sieci (zobacz szczegóły). Project Loon nie przeszkadza jednak Google inwestować w konkurencyjne rozwiązania, takie jak budowa sieci internetowych satelitów przez SpaceX. Dzięki temu bowiem wzrośnie liczba użytkowników internetu, a wraz z nią rzesza osób korzystających z aplikacji oferowanych przez giganta z Mountain View. - Rozwiązania oparte na technologiach kosmicznych mogą pomóc mieszkańcom naszego globu w uzyskaniu szerszego dostępu do internetu i informacji, dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy wesprzeć SpaceX w rozwoju jego satelitarnych projektów - zaznacza w komunikacie Aaron Stein, rzecznik Google.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu