Google: przychód i zysk w górę. Ile z reklam na YouTube i chmury?

Alphabet, do którego należy Google, zaprezentował wyniki finansowe za IV kwartał i cały 2019 rok. Po raz pierwszy w swojej historii holding ujawnił jakie wpływy reklamowe generuje serwis YouTube.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zysk netto Alphabet wyniósł w IV kwartale 2019 roku 10,67 miliarda dolarów, w porównaniu do 8,95 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018.

W tym samym czasie o 17 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 39,28 miliarda dolarów do 46,08 miliarda dolarów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/larry-page-i-sergey-brin-rezygnuja-z-kierowania-alphabet-zastapi-ich-sundar-pichai-dlaczego-struktura-zarzadu-alphabet-szefostwo-google,7170800564729473a ##

Samo Google zanotowało przychód w wysokości 45,81 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 39 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,58 miliarda dolarów do 11,46 miliarda dolarów.

4,7 mld dol. przez kwartał z YouTube'a, 2,6 mld dol. z Google Cloud

Przychód Google z reklam wzrósł z 32,52 miliarda dolarów do 37,93 miliarda dolarów. W przypadku serwisu YouTube wpływy reklamowe zwiększyły się z 3,61 miliarda dolarów do 4,72 miliarda dolarów. Z kolei biznes chmurowy wygenerował przychód w wysokości 2,61 miliarda dolarów, wobec 1,71 miliarda dolarów rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koronawirus-chiny-epidemia-google-czasowo-zamyka-biura-jack-ma-daje-14-5-mln-dol-na-walke,7170761124451969a ##

Koszt pozyskania ruchu, czyli opłaty uiszczane innym podmiotom za utrzymywanie Google jako domyślnej wyszukiwarki, wzrosły do 8,5 miliarda dolarów (7,44 mld USD rok wcześniej).

Tymczasem pozostałe marki wchodzące w skład Alphabet wygenerowały w IV kwartale 2019 roku 172 miliony dolarów przychodu. To więcej niż rok wcześniej (154 mln USD), ale zaksięgowana na nich operacyjna strata sięgnęła 2,03 miliarda dolarów (wobec 1,33 mld USD straty w IV kw. 2018 r.).

grafika

W całym 2019 roku przychód Alphabet sięgnął 161,86 miliarda dolarów, w porównaniu do 136,82 miliarda dolarów w roku 2018 (wzrost o 18 proc.), a zysk netto zwiększył się z 30,74 miliarda dolarów do 34,34 miliarda dolarów.

Przychód samego Google wzrósł ze 136,36 miliarda dolarów do 160,74 miliarda dolarów, przychód Google z reklam - ze 116,46 miliarda dolarów do 134,81 miliarda dolarów, przychód YouTube z reklam - z 11,16 miliarda dolarów do 15,15 miliarda dolarów, a przychód Google z usług chmurowych - z 5,84 miliarda dolarów do 8,92 miliarda dolarów.

grafika

Wpływy niższe od prognoz, kurs Alphabet w dół

Przychody z najważniejszych platform koncernu Alphabet w ub.r. okazały się znacznie niższe od prognoz analityków. Spodziewano się, że wpływy z YouTube’a wyniosą nawet 25 mld dolarów.

Z kolei przychody z chmury obliczeniowej Google Cloud zwiększyły się o 53 proc., mniej niż rok wcześniej. Ich dynamika była też niższa niż w przypadku Azure należącego do Microsoftu, którego wpływy poszły w górę o 62 proc.

W konsekwencji kurs akcji Alphabet na amerykańskiej giełdzie Nasdaq w poniedziałek po zamknięciu sesji zmalał o 4,09 proc., podczas gdy jeszcze przed publikacją wyników finansowych za ub.r. wzrósł o 3,48 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych