SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google: przychód i zysk w górę. Ile z reklam na YouTube i chmury?

Alphabet, do którego należy Google, zaprezentował wyniki finansowe za IV kwartał i cały 2019 rok. Po raz pierwszy w swojej historii holding ujawnił jakie wpływy reklamowe generuje serwis YouTube.

fot. materiały prasowe Article

Zysk netto Alphabet wyniósł w IV kwartale 2019 roku 10,67 miliarda dolarów, w porównaniu do 8,95 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018.

W tym samym czasie o 17 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 39,28 miliarda dolarów do 46,08 miliarda dolarów.

Samo Google zanotowało przychód w wysokości 45,81 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 39 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,58 miliarda dolarów do 11,46 miliarda dolarów.

4,7 mld dol. przez kwartał z YouTube'a, 2,6 mld dol. z Google Cloud

Przychód Google z reklam wzrósł z 32,52 miliarda dolarów do 37,93 miliarda dolarów. W przypadku serwisu YouTube wpływy reklamowe zwiększyły się z 3,61 miliarda dolarów do 4,72 miliarda dolarów. Z kolei biznes chmurowy wygenerował przychód w wysokości 2,61 miliarda dolarów, wobec 1,71 miliarda dolarów rok wcześniej.

Koszt pozyskania ruchu, czyli opłaty uiszczane innym podmiotom za utrzymywanie Google jako domyślnej wyszukiwarki, wzrosły do 8,5 miliarda dolarów (7,44 mld USD rok wcześniej).

Tymczasem pozostałe marki wchodzące w skład Alphabet wygenerowały w IV kwartale 2019 roku 172 miliony dolarów przychodu. To więcej niż rok wcześniej (154 mln USD), ale zaksięgowana na nich operacyjna strata sięgnęła 2,03 miliarda dolarów (wobec 1,33 mld USD straty w IV kw. 2018 r.).

W całym 2019 roku przychód Alphabet sięgnął 161,86 miliarda dolarów, w porównaniu do 136,82 miliarda dolarów w roku 2018 (wzrost o 18 proc.), a zysk netto zwiększył się z 30,74 miliarda dolarów do 34,34 miliarda dolarów.

Przychód samego Google wzrósł ze 136,36 miliarda dolarów do 160,74 miliarda dolarów, przychód Google z reklam - ze 116,46 miliarda dolarów do 134,81 miliarda dolarów, przychód YouTube z reklam - z 11,16 miliarda dolarów do 15,15 miliarda dolarów, a przychód Google z usług chmurowych - z 5,84 miliarda dolarów do 8,92 miliarda dolarów.


Wpływy niższe od prognoz, kurs Alphabet w dół

Przychody z najważniejszych platform koncernu Alphabet w ub.r. okazały się znacznie niższe od prognoz analityków. Spodziewano się, że wpływy z YouTube’a wyniosą nawet 25 mld dolarów.

Z kolei przychody z chmury obliczeniowej Google Cloud zwiększyły się o 53 proc., mniej niż rok wcześniej. Ich dynamika była też niższa niż w przypadku Azure należącego do Microsoftu, którego wpływy poszły w górę o 62 proc.

W konsekwencji kurs akcji Alphabet na amerykańskiej giełdzie Nasdaq w poniedziałek po zamknięciu sesji zmalał o 4,09 proc., podczas gdy jeszcze przed publikacją wyników finansowych za ub.r. wzrósł o 3,48 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Google: przychód i zysk w górę. Ile z reklam na YouTube i chmury?

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
taka prawda
Jutub to rak internetu
0 2
odpowiedź
User
P
Jutub to rak internetu
Wszystko zależy, kto czego tam szuka, bo jest tam przecież bardzo dużo różnorodnych treści.
0 0
odpowiedź