Google już z 20,5 mln użytkowników. Tracą Facebook i polskie portale

W sierpniu br. serwisy Google odwiedziło 20,47 mln polskich internautów, co jest kolejnym rekordowym wynikiem. Za to spadki zasięgu w skali miesiąca zanotowały Facebook i najwięksi polscy wydawcy, na czele z Allegro i GG, Onetem i RASP, Wirtualną Polską, Gazeta.pl i Interią.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony Google w sierpniu br. zanotowały 20,469 tys. polskich użytkowników (real users), o 66,1 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Tym samym kolejny miesiąc z rzędu osiągnął rekordową liczbę odwiedzających. W skali roku zyskały aż 1,68 mln użytkowników.

Z Facebooka skorzystało o 109,6 tys. polskich internautów mniej niż miesiąc wcześniej, a z YouTube’a - o 51,9 tys. więcej. Oba portale w skali roku zanotowały duże wzrosty: Facebook zyskał 1,54 mln użytkowników, a YouTube - 1,41 mln.

grafika

Strony największych polskich wydawców, objęte audytem site-centric, zanotowały spore spadki liczby użytkowników w skali miesiąca. Serwisy Allegro i GG straciły 110,2 tys. odwiedzających, Onetu i RASP - 215,6 tys., Grupy Wirtualna Polska - 115,5 tys., Gazeta.pl - 217,6 tys., a Interii - 302,4 tys.

Przy czym w skali roku o ile Allegro i GG zanotowało spadek o 563,2 tys. użytkowników, o tyle Gazeta.pl zyskała 379,4 tys. użytkowników, a Interia - 471,3 tys. Przed rokiem strony Onetu i RASP były jeszcze klasyfikowane osobno, tak samo jak witryny Wirtualnej Polski i Grupy o2.

grafika

Adres Google.pl zyskał w skali miesiąca 75,7 tys. polskich użytkowników, a Google.com stracił 366,5 tys. Rok do roku oba osiągnęły duże wzrosty, odpowiednio o 1,84 mln i 1,16 mln.

Onet.pl miał o 246,8 tys. odwiedzających mniej niż przed miesiącem, Gazeta.pl - o 272,2 tys. mniej, a Interia.pl - o 265 tys. mniej. Przy czym ten pierwszy portal w skali roku zyskał 444,4 tys. użytkowników.

grafika

Na drugiej podstronie dane dotyczące liczby odsłon i wyniki aplikacji

Strony Allegro i GG zanotowały o 625,71 mln odsłon więcej niż w lipcu (co oznacza wzrost o 17,7 proc.), witryny Onetu i RASP - o 45,47 mln więcej (1,7 proc. w górę), a Filmweb - o 32,34 mln więcej (15,6 proc. w górę). Wszystkie te portale korzystają z nowej definicji odsłony, która została wprowadzona w Megapanelu od wyników za czerwiec (więcej na ten temat).

Za to strony Grupy Wirtualna Polska straciły w skali miesiąca 66,92 mln odsłon (1,7 proc. w dół), serwisy Interii - 18,16 mln (spadek o 1,9 proc.), a strony Gazeta.pl - 9,36 mln (1,2 proc. w dół).

grafika

Windows Media Player w skali miesiąca stracił 69,2 tys. uruchomionych aplikacji, a w skali roku - 806,2 tys., natomiast Skype zyskał, odpowiednio, 71,5 tys. i 80,7 tys.

Z kolei GG zanotowało o 32,3 tys. uruchomionych aplikacji mniej niż przed miesiącem i aż o 2,72 mln mniej niż przed rokiem. Natomiast Ipla straciła, odpowiednio, 19,6 tys. i 498,3 tys. uruchomionych aplikacji.

grafika

Liczebność próby: N=11 905. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski