SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google wprowadza w Polsce "Kampanie inteligentne" dla małych i średnich firm

Google udostępnił w Polsce nowe rozwiązania reklamowe o nazwie "Kampanie inteligentne". Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji ma ono tworzyć skuteczne kampanie w internecie dla małych i średnich firm na podstawie kilku podstawowych informacji. - Wielu drobnych przedsiębiorców rezygnuje z promowania swoich usług czy produktów uznając że nie znają się wystarczająco dobrze na kwestiach reklamowych. Kampanie inteligentnego rozwiązują ten ważny problem - podkreśla Kim Spalding, menedżer ds. reklam dla małych i średnich przedsiębiorstw w Google.

Google wyjaśnia, że termin wprowadzenia w Polsce narzędzia o nazwie "Kampanie inteligentne" nie jest przypadkowy, bowiem zbliża się okres świąteczny, w którym wiele firm przy odpowiedniej promocji ma szansę na znaczne zwiększenie sprzedaży swoich towarów i usług.

Google zamiast agencji

Kampanie inteligentne to rozwiązanie, które wykorzystuje technologie uczenia maszynowego do zarządzania kampaniami reklamowymi online na podstawie informacji przekazanych przez firmę, jej witryny oraz profilu Google Moja Firma.

Przedsiębiorcy mogą wybrać cele, na których uzyskaniu najbardziej im zależy, na przykład telefony od klientów czy działania na stronie internetowej. Po skonfigurowaniu kampanii reklamowej technologia uczenia maszynowego automatycznie optymalizuje ją tak, aby zapewnić wyniki, które są dla firmy najbardziej pożądane.
 
Do narzędzia została dodana też funkcja wyboru grafiki, przydatna szczególnie dla małych firm. Po wskazaniu istniejących materiałów, takich jak zdjęcia, logo, nagłówki i opisy, narzędzie Kampanie inteligentne przetestuje kombinacje obrazów i tekstu, aby stworzyć najskuteczniejszą reklamę wizualną.

Informacje na bieżąco

Jak wyjaśnia Google za pomocą "Kampanii inteligentnych" reklamodawcy mogą w prosty sposób prowadzić efektywny marketing w internecie i zdobywać nowych klientów. Na bieżąco zobaczą jak działają ich reklamy i jak skuteczne są w pozyskiwaniu nowych klientów. Mogą np. sprawdzić, ile razy użytkownicy obejrzeli reklamę i podjęli jakieś działanie, na przykład kliknęli w nią, aby zadzwonić do firmy lub przejść do jej witryny.

Inne dostępne informacje to m.in.:
Odsłony reklamy, czyli informacja ile razy każda wersja reklamy została obejrzana przez potencjalnych klientów.
Liczba kliknięć w każdą wersję reklamy.
Liczba kliknięć po to by wykonać telefon. Ta dana umożliwi sprawdzenie, ile razy potencjalni klienci korzystający z urządzeń mobilnych kliknęli przycisk „Zadzwoń” w reklamie. Znajomość przybliżonej liczby połączeń telefonicznych wygenerowanych przez reklamę pomaga zrozumieć jej skuteczność.
Informacja o zweryfikowanych połączeniach - pozwoli to sprawdzić jak często połączenia przychodziły z numeru przekierowania Google w każdej wersji reklamy.
Działania na mapie. Ta informacja umożliwi określenie ile razy klienci obejrzeli reklamę, a następnie kliknęli pinezkę firmy na Mapach Google, aby dowiedzieć się, jak do niej dojechać.
Cele Analytics - łącząc konta Google Analytics i Google Ads można używać identyfikatorów i tagów śledzenia, aby monitorować ruch z reklam;
Kwota wydana na reklamy w bieżącym miesiącu.
Zwiększenie skuteczność reklamy. Jeśli reklama nie spełni oczekiwań przedsiębiorcy, może przeanalizować dane z powyższych punktów, aby znaleźć sposób na jej poprawienie.

- W wielu gospodarkach, także w Polsce małe i średnie firmy są jednym z jej kół zamachowych - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Kim Spalding, menedżer ds. reklam dla małych i średnich przedsiębiorstw w Google. - Dlatego tak ważne jest także dla nas wspieranie tego sektora rynku na płaszczyźnie reklamy internetowej. Wielu drobnych przedsiębiorców rezygnuje z promowania swoich usług czy produktów uznając że nie znają się wystarczająco dobrze na kwestiach reklamowych. Kampanie inteligentnego rozwiązują ten ważny problem - ocenia Spalding.
 
Google zapowiada, że będzie dodawać do Google Ads kolejne funkcje, które pozwalają łatwo uzyskać pożądane wyniki. Firma testuje na przykład automatycznie optymalizowane strony docelowe. Te automatycznie tworzone strony internetowe dla małych firm, które są zoptymalizowane pod kątem reklam, pokazują informacje o produkcie lub usłudze dopasowane do przekazu reklamowego. Strony te będą wspomagać konwersje i oferować wbudowane raportowanie, aby małe firmy mogły jak najlepiej wykorzystać swój budżet reklamowy.

 

 

Dołącz do dyskusji: Google wprowadza w Polsce "Kampanie inteligentne" dla małych i średnich firm

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
NoG
Eeeee myślałem, że Google podzieli się z małymi wiedzą jak "optymalizować" podatki i przenosić zyski do rajów podatkowych :(
odpowiedź