Google największym koncernem medialnym, najwięcej zyskał Facebook (Top 30)

Koncern Google jest obecnie największym graczem medialnym, a jego wartość na tym rynku przewyższa łączny wynik najważniejszych konkurentów: Disneya i Comcasta. Najszybciej rozwijającym się właścicielem mediów jest Facebook - wynika z rankingu ZenithOptimedia.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google największym koncernem medialnym, najwięcej zyskał Facebook (Top 30)
fot. Shutterstock.com

W raporcie „Top Thirty Global Media Owners” przygotowywanym cyklicznie od 2007 r. brane są pod uwagę firmy, które czerpią przychody z działalności wspierającej rynek reklamowy - transmisji telewizyjnych, publikowania gazet i czasopism, wyszukiwarek internetowych czy serwisów społecznościowych.

W najnowszym rankingu na pierwszym miejscu zestawienia znalazł się koncern Google. Według kryteriów przyjętych przez ZenithOptimedia jego wartość o 138 proc. przewyższa drugi w zestawieniu koncern Walt Disney Company. To oznacza wzrost w porównaniu z ub.r., w którym przy zachowaniu tej samej kolejności na czele listy wskaźnik wynosił 115 proc. Okazuje się też, że jako właściciel medialny Google jest obecnie większy niż Disney i Comcast (numer 3 na liście) razem wzięte.

W komunikacie autorzy rankingu wskazują, że wysoka pozycja Google jest między innymi rezultatem rosnącej sprzedaży smartfonów i tabletów, co czyni z mobilnej wersji wyszukiwarki atrakcyjny obszar dla reklamodawców.

grafika

ZenithOptimedia zwraca też uwagę na firmy, które wykazały się w ostatnim roku najbardziej dynamicznym wzrostem jako gracze na rynku mediów. Pierwsze miejsce pod w tym względem przypadło Facebookowi ze wzrostem na poziomie 63 proc. w porównaniu z ub.r. Drugie miejsce zajęła chińska wyszukiwarka internetowa Baidu (43 proc.), która zyskała dzięki szybkiemu rozwojowi rynku reklamowego w tym kraju, zaś na trzeciej pozycji znalazł się Grupo Globo z Brazylii, którego wzrost oceniono na 15 proc.

W rankingu „Top Thirty Global Media Owners 2015” znalazło się pięć firm działających wyłącznie w segmencie internetu i nowych technologii: Google, Facebook, Baidu, Yahoo! i Microsoft. Łącznie wygenerowały one kwotę ponad 71 mld dol. na rynku medialnym, co stanowi obecnie 68 proc. globalnych cyfrowych przychodów reklamowych na świecie.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję