Magdalena Kotlarczyk na czele Google Polska, Artur Waliszewski pozostaje dyrektorem w Europie Środkowo-Wschodniej

Od lipca 2021 roku szefową polskiego oddziału Google została Magdalena Kotlarczyk, która wcześniej odpowiadała za dział sprzedaży w firmie. Kotlarczyk przejęła obowiązki Artura Waliszewskiego, który pozostaje dyrektorem biznesowym Google na cały region Europy Środkowo-Wschodniej.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Magdalena Kotlarczyk na czele Google Polska, Artur Waliszewski pozostaje dyrektorem w Europie Środkowo-Wschodniej
Magdalena Kotlarczyk

Google w Polsce działa od 2006 r. Warszawskie biuro jest centrum biznesowym firmy na cały region Europy Środkowo-Wschodniej oraz największym centrum inżynieryjnym Google Cloud w Europie.

Od 2015 r. w Warszawie działa Google for Startups Campus - jeden z sześciu światowych ośrodków wspierających rozwój rodzimych młodych firm technologicznych. W kwietniu br. uruchomiono najnowszą inwestycję firmy w Polsce - region Google Cloud.

Magdalena Kotlarczyk na czele Google Polska

Teraz poinformowano, że od 1 lipca br. nową szefową Google Polska jest Magdalena Kotlarczyk, która dołączyła do Google w 2011, od 2017 r. była szefową polskiego działu sprzedaży.

Kotlarczyk karierę zawodową zaczynała w Procter & Gamble, gdzie zajmowała szereg stanowisk w biurach firmy w Europie. Pracując w Londynie, Genewie i Warszawie odpowiadała m.in. za marketing produktów z segmentu zdrowia i higieny, a następnie kierowała działem digital marketingu w regionie Europy Środkowej. Jest absolwentką marketingu i zarządzania na Uniwersytecie Łódzkim oraz podyplomowych studiów z zakresu psychologii zachowań konsumenckich na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła także Executive Program na Singularity University.

Dotychczas funkcję szefa polskiego oddziału Google tymczasowo sprawował Artur Waliszewski, który łączył tę rolę ze stanowiskiem dyrektora biznesowego Google na cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Jak ustaliły Wirtualnemedia.pl Waliszewski będzie nadal pełnił funkcję szefa regionalnego. Wcześniej dyrektorką Google Polska była Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, która od lipca 2019 r. jest globalną dyrektorką działu Google for Startups.

- Ostatni rok znacząco przyspieszył cyfrową rewolucję - zaznacza Magdalena Kotlarczyk. - W sieci pojawiło się więcej konsumentów, wiele osób po raz pierwszy skorzystało z usług cyfrowych. Dlatego to ogromna szansa dla naszej gospodarki. Wiele polskich firm i marek już podbija nie tylko rynek krajowy, ale i zdobywa klientów na całym świecie, wykorzystując najnowsze rozwiązania, które daje internet. Naszym celem jest, aby takich polskich firm było jak najwięcej, by rosły one jeszcze szybciej i by miały w Google dobrego partnera do rozwoju.

Kotlarczyk podkreśla, że wykorzystywanie szans, jakie daje światowy, cyfrowy rynek wymaga współdziałania i otwartości na nowe pomysły.

- Dlatego jeszcze silniej będziemy stawiać na współpracę z naszymi lokalnymi partnerami w Polsce, w tym agencjami i organizacjami branżowymi, jednocześnie kontynuując nasze programy skierowane także do małych i średnich przedsiębiorstw, takie jak Firmy Jutra - zapowiada nowa szefowa polskiego Google. - Naszym celem jest wspieranie szybszego rozwoju polskich firm - od tych najmniejszych, po największe przedsiębiorstwa - dzięki szansom, jakie daje cyfrowy rynek i nasze technologie, także na arenie międzynarodowej.

W pierwszym kwartale br. koncern Alphabet, właściciel m.in. grupy Google, osiągnął wzrost przychodów o 34,4 proc. do 55,31 mld dolarów i zysku netto z 6,84 do 17,93 mld dolarów. Przychody reklamowe YouTube’a zwiększyły się dużo mocniej niż sieci reklamowej Google.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii