Google rocznie wydaje na lobbing 18 mln dolarów

Google jest jedną z najaktywniej działających w sferze polityki firmą w USA. Roczne środki przeznaczane na ten cel przekraczają 18 mln dolarów.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

W 2012 roku jedynie koncern General Electric przeznaczył na ten cel więcej środków niż Google, informuje „Washington Post”. Łącznie kwota ta wyniosła 21,2 mln dol. W przypadku kalifornijskiego giganta można mówić natomiast o 18,2 mln dolarów. Co istotne, jeszcze w 2004 roku nie inwestowano tutaj w lobbing w ogóle.

Zespół Google odpowiadający za lobbing liczy łącznie 100 osób. Latem bieżącego roku mają oni otrzymać do dyspozycji nowe biuro w Waszyngtonie o powierzchni sięgającej 5,1 tys. metrów kwadratowych. Aktualnie ze środków przeznaczonych na ten cel finansowanych jest 140 organizacji politycznych.

grafika

W sektorze technologii Google odgrywa zdecydowanie dominującą rolę pod względem inwestycji w lobbing, wynika z danych serwisu Opensecrets.org. Na drugim miejscu znajduje się Facebook, zaś trzecie i czwarte zajmują Yahoo oraz AOL.

Jednym z bieżących celów polityki Google jest uniemożliwienie amerykańskim agencjom wywiadowczym, jak NSA, uzyskiwanie dostępu do danych zgromadzonych na serwerach firmy. Jednocześnie planowane jest rozpoczęcie sprzedaży usług chmury agencjom rządowym.

tp
Autor artykułu:
tp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem