SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google rocznie wydaje na lobbing 18 mln dolarów

Google jest jedną z najaktywniej działających w sferze polityki firmą w USA. Roczne środki przeznaczane na ten cel przekraczają 18 mln dolarów.

Article

W 2012 roku jedynie koncern General Electric przeznaczył na ten cel więcej środków niż Google, informuje „Washington Post”. Łącznie kwota ta wyniosła 21,2 mln dol. W przypadku kalifornijskiego giganta można mówić natomiast o 18,2 mln dolarów. Co istotne, jeszcze w 2004 roku nie inwestowano tutaj w lobbing w ogóle.

Zespół Google odpowiadający za lobbing liczy łącznie 100 osób. Latem bieżącego roku mają oni otrzymać do dyspozycji nowe biuro w Waszyngtonie o powierzchni sięgającej 5,1 tys. metrów kwadratowych. Aktualnie ze środków przeznaczonych na ten cel finansowanych jest 140 organizacji politycznych.

W sektorze technologii Google odgrywa zdecydowanie dominującą rolę pod względem inwestycji w lobbing, wynika z danych serwisu Opensecrets.org. Na drugim miejscu znajduje się Facebook, zaś trzecie i czwarte zajmują Yahoo oraz AOL.

Jednym z bieżących celów polityki Google jest uniemożliwienie amerykańskim agencjom wywiadowczym, jak NSA, uzyskiwanie dostępu do danych zgromadzonych na serwerach firmy. Jednocześnie planowane jest rozpoczęcie sprzedaży usług chmury agencjom rządowym.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Google rocznie wydaje na lobbing 18 mln dolarów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl